صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند
صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

تشدید حملات همه جانبه اشغالگران علیه نوار غزه و مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش زیرنویس، در حالی که گزارش‌های خبری از به تعویق افتادن اجرای توافق آتش بس موقت در غزه تا روز جمعه حکایت دارد ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه خود را علیه سراسر نوار غزه تشدید کرده است.

حملات هوایی، دریایی و زمینی اشغالگران علیه غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به حملات وحشیانه خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند به طوریکه ساعتی قبل شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. این حملات غرب رفح را نیز دربر گرفته است.

جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر خانه‌های مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. آنها همچنین ساختمان یک خیریه پشت بیمارستان کویتی واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

المیادین گزارش داد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی مناطق مختلف را در شرق، شمال و جنوب خانیونس در نوار غزه هدف قرار داده است. توپخانه این رژیم نیز مناطق شرقی خانیونس را هدف قرار می‌دهد.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی غرب خانیونس را هدف قرار دادند. در جریان بمباران منازل مسکونی خانواده و خویشاوندان یک خاندان در خانیونس دست کم ۱۵ تن به شهادت رسیده و ۱۳ تن دیگر زخمی شده اند.

متجاوزان اطراف بیمارستان شهداالاقصی را واقع در دیرالبلح در مرکز غزه بمباران کردند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای شرق دیرالبلح، اردوگاه المغازی و البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

در جریان بمباران مناطق مسکونی الهوجا در مرکز اردوگاه جبالیا پیکرهای تعداد زیادی از شهدای فلسطینی به بیمارستان کمال عدوان منتقل شده اند. خبرنگار المیادین گزارش داد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته تعداد زیادی شهید و زخمی از میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

مقاومت نیروهای فلسطینی برابر پیشروی متجاوزان در غزه

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر اشغالگران متجاوز در شرق اردوگاه المغازی و منطقه دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه حکایت دارد. این درگیری‌ها چندین ساعت به طول انجامیده و متوقف نشده است.

در همین خصوص سرایا القدس اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند ۱۱ جنگ افزار و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای الزیتون، تل الهوا، الشاطی، الشیخ رضوان و حجر الدیک را منهدم کنند.

شهادت یک عکاس خبری دیگر در غزه

خبرگزاری وفای فلسطین گزارش داد که محمد عیاش یک عکاس خبری دیگر به همراه اعضای خانواده اش در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه منازل مسکونی اردوگاه النصیرات به شهادت رسیده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه روز گذشته آمار جدید شهدا و زخمی‌های فلسطینی در غزه در نتیجه حمله ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی به این باریکه را اعلام کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد: آمار شهدای حمله به غزه به ۱۴۵۳۲ شهید رسید که نام بیش از ۶ هزار کودک و ۴ هزار زن در میان آنان به چشم می‌خورد.

بر اساس آمار اعلامی این نهاد دولتی در نتیجه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۵ هزار فلسطینی دیگر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد: ۲۰۵ نفر از اعضای کادر پزشکی، ۲۵ نفر از کادر نیروهای امدادی و ۶۴ خبرنگار نیز به شهادت رسیده‌اند.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

حمله متجاوزان به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر عناصر متجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و علاوه بر تیراندازی به سمت فلسطینی‌های ساکن این مناطق اقدام به بازداشت تعدادی زیادی از آنها کردند.

این اشغالگران با حمله به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کرده و اموال مربوط به آنها را مصادره کردند.

پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده‌ای بر فراز منطقه قدیمی و غربی شهر نابلس به پرواز درآمده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز عناصر متجاوز را با پرتاب نارنجک در اردوگاه العروب هدف قرار دادند.

اشغالگران همچنین به شهر دورا واقع در جنوب الخلیل حمله کرده و وارد منازل فلسطینی‌ها شدند. اردوگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی نیز از حملات عناصر متجاوز رژیم صهیونیستی در امان نبوده است.

این عناصر یکی از منازل متعلق به فلسطینی‌ها را در منطقه رمانه واقع در غرب جنین منفجر کردند. آنها محمد سعید خصیب امام مسجد منطقه عاروره واقع در شمال غرب رام الله را بی دلیل بعد از حمله به منزل وی بازداشت کردند.

متجاوزان همچنین به سمت یک کودک فلسطینی در نزدیکی منطقه جبل المکبر در قدس اشغالی شلیک کردند. الجزیره نیز گزارش داد که یک فلسطینی در منطقه بلاطه واقع در شرق نابلس در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

آخرین خبرها از آتش بس موقت در غزه

از سوی دیگر فرانس پرس به نقل از یک مسئول صهیونیست گزارش داد: تا قبل از روز جمعه هیچ آتش بسی میان اسرائیل و حماس اجرایی نمی‌شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده است که طرف‌های ذیربط در حال نهایی کردن جزئیات توافق آتش بس در غزه هستند.

وی گفت: امیدواریم اجرای آتش بس از صبح روز جمعه آغاز شود.

ماجد الانصای سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز تاکید کرد: مذاکرات در خصوص طرح اجرایی آتش بس به صورت مثبتی در جریان است. زمان آغاز اجرای این توافق طی ساعت‌های آتی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها با همکاری دو طرف و شرکای ما در قاهره و واشنگتن برای تضمین سرعت اجرای آتش بس ادامه دارد.