محسن منصوری در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: چند پروژه اصلی در مجموعه استان کرمانشاه وجود دارد که از تعدادی از آن‌ها امروز بازدید کردیم. وی افزود: از جمله مصوبات دور اول سفرهای رئیس جمهور حدود ٧٠ هزار میلیارد ریال منابع وارد استان شده و به دنبال آن با فعال سازی کارگاه‌ها و […]

- اختصاص بودجه ۲۰ هزار میلیارد ریالی به پروژه راه‌آهن کرمانشاه

محسن منصوری در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: چند پروژه اصلی در مجموعه استان کرمانشاه وجود دارد که از تعدادی از آن‌ها امروز بازدید کردیم.

وی افزود: از جمله مصوبات دور اول سفرهای رئیس جمهور حدود ٧٠ هزار میلیارد ریال منابع وارد استان شده و به دنبال آن با فعال سازی کارگاه‌ها و پروژه‌های مختلف مواجه بودیم و این ٧٠ هزار میلیارد ریال اثر خوبی در حوزه اقتصادی و حوزه عمرانی استان کرمانشاه گذاشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله راه آهن کرمانشاه که تکمیل کننده کریدور شرقی و غربی کشور است در ٢ فاز باید پیگیری شود.

وی افزود: این راه آهن در سال‌های گذشته افتتاح شده اما ظاهرا نواقصی داشته و باید حدود ٢٠ هزار میلیارد ریال هزینه شود تا به شرایط مطلوب برسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: به دلیل عدم رعایت بعضی از ملاحضات فنی ظاهرا بعضی از نقاط باید به سرعت کاهش پیدا کند و این باعث عدم استقبال از این خطوط شده است.

منصوری عنوان کرد: بعضی از ایستگاه‌ها نیاز به تکمیل دارد که با تزریق منابع این مشکلات قابل حل خواهد بود و تکمیل این راه آهن از کرمانشاه تا مرز خسروی از لحاظ حمل بار و جا به جایی مسافر اهمیت دارد.

منصوری ادامه داد: مرز خسروی ١٢ ورودی به عراق دارد و از مرزهای فعال کشور است و از این لحاظ هم تکمیل آن در اولویت وزارت راه و شهرسازی و مجموعه اجرایی کشور است.

وی افزود: تکمیل آن یکصد و ۵٠ هزار میلیارد ریال منابع لازم دارد و به همین خاطر تصمیم بر این شده که فازبندی شود و در فاز نخست، پروژه تا اسلام‌آباد دنبال شود.

وی گفت: تأمین منابع آن از چند لحاظ انجام می‌شود که نخست مسئله اعتبار سفر، دوم مجوزهای خاص و سوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: به یاری خدا شرکت‌های توانمندی با توجه به سودآوری پروژه پای کار آمده‌اند و جدول زمانبندی بهره‌برداری از این پروژه با توجه به شیوه تأمین منابع تنظیم می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ٢٠ درصدی پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه

منصوری گفت: پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه ۲۰ ‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیز به ١٠ هزار میلیارد ریال منابع نیاز دارد.

وی گفت: تأمین اعتبار این پروژه هم در بخش اول در سفر دور دوم رئیس جمهور، در بخش دوم با مولدسازی مجموعه وزرات بهداشت و در بخش سوم از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود.

منبع: خبـرآنلاین