به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، جمشید شایان فر افزود: اعتبار بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تا پیش از این فقط تا ۱۸ سالگی تمدید اعتبار می‌شد. با رویکرد جدید این اعتبار تا ۴ سال بیشتر یعنی تا ۲۲ سالگی فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تمدید می‌شود. وی ادامه داد: شاغلان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، جمشید شایان فر افزود: اعتبار بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تا پیش از این فقط تا ۱۸ سالگی تمدید اعتبار می‌شد. با رویکرد جدید این اعتبار تا ۴ سال بیشتر یعنی تا ۲۲ سالگی فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: شاغلان و بازنشستگان نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند و تمدید اعتبار به صورت بر خط انجام می‌شود.

شایان فر افزود: در جهت تسهیل خدمات برای بیمه شدگان تمدید اعتبار سایر افراد هم ۴ ماهه تمدید می‌شود و این اعتبار هم نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

مدیرکل بیمه گری بیمه سلامت ادامه داد: فرزندان دختر پس از ۲۲ سال از نظر ازدواج، بررسی می‌شوند و می‌توانند پس از ۲۲ سال با تماس با سامانه ۱۶۶۶ از جزئیات ادامه بیمه سلامت خود مطلع شوند.

وی گفت: برای فرزندان پسر هم پس از ۲۲ سال، از نظر تحصیل و ازدواج، بررسی می‌شوند و با مراجعه به سامانه ۱۶۶۶ و حتی مراجعه حضوری بیمه خود را تمدید کنند.

شایان فر ادامه داد: اگر فردی از شمول بیمه خود خارج می‌شود از بیمه گذار یا بیمه شده درخواست داریم به ما اطلاع دهند تا در خصوص معوقات یا حق بیمه بررسی و مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: تمام بیمه شدگان با وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه سلامت خود مطلع شوند.

شایان فر با بیان اینکه برررسی دهک افراد برای کارکنان دولت نیاز نیست، گفت: تمدید اعتبار فرزندان کارکنان دولت از چند روز قبل به ما ابلاغ شده و از ۲۷ آبان لازم الاجرا است.