از عملیات طوفان الاقصی هزاران نظامی صهیونیست زخمی شدند
از عملیات طوفان الاقصی هزاران نظامی صهیونیست زخمی شدند

یک منبع عبری زبان اعلام کرد که از هفتم اکتبر هزاران نظامی صهیونیست زخمی شدند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع عبری زبان اعلام کرد که از هفتم اکتبر یعنی زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی هزاران نظامی صهیونیست زخمی شدند.

تحقیقاتی که پایگاه خبری عبری زبان «وای نت» انجام داده، حاکی از آن است که از هفتم اکتبر تاکنون هزاران نظامی اسرائیلی و نیروهای ذخیره ارتش در جنگ در غزه زخمی شدند که حال صدها نفر از آن‌ها وخیم است.

منبع مذکور اشاره کرد که هر روز ده‌ها نظامی اسرائیلی در جنگ در غزه زخمی می‌شوند.

این منبع عبری زبان تاکید کرده است که خطرات نجات نظامیان مجروح در میدان جنگ کمتر از خطرات جنگی نیست که ارتش در غزه وارد آن شده است.

در همین ارتباط نیز، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از رصد دقیق شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی و ورود ۴ نظامی اسرائیلی به خانه‌ای در این شهرک، مجاهدان مقاومت اسلامی این خانه را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده و تخریب کردند و هر ۴ نظامی اسرائیلی کشته شدند.

طبق این بیانیه بیش از ۲۲ عملیات حزب‌الله علیه اماکن و شهرک‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز تاکنون انجام شده که بیشترین تعداد عملیات در جبهه جنوب لبنان از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» است.

ساعاتی پیش نیز شبکه المیادین به نقل از نیروهای مقاومت لبنان گزارش داد: نیروهای مقاومت بعد از شناسایی یک فروند تانک مروکاوا متعلق به رژیم صهیونیستی در منطقه الراهب که در میان درختان پنهان شده بود این تانک را با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند.

بعد از انهدام این تانک عناصر پیاده نظام دشمن در محل عملیات تجمع کردند که آنها نیز با سلاح‌های مناسب هدف قرار گرفتند. در این عملیات تعدادی از عناصر دشمن به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. نیروهای لبنانی پایگاه عین زیتیم واقع در نزدیکی شهر صفد را با ۴۸ موشک کاتیوشا با موفقیت هدف قرار دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که این حملات شدیدترین حملات از آغاز جنگ تاکنون به شمار می‌رود به طوری که دست کم ۵۰ موشک از سمت لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.

همچنین «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد در ۴۸ اُمین روز عملیات طوفان الاقصی مجاهدان ما در تمامی محورهای نبرد به رویارویی با اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهند.

ابوعبیده در بیانیه خود گفت: «به یاری خداوند از آغاز حمله زمینی به غزه ۳۳۵ خودروی زرهی دشمن (تانک، نفربر، بولدوزر و بیل مکانیکی) را به طور کلی یا جزئی منهدم کردیم که ۳۳ خودروی زرهی در ۷۲ ساعت اخیر منهدم شده است. مجاهدان ما در ۳ روز اخیر چندین عملیات بی‌نظیر را علیه اشغالگران اسرائیلی انجام داده و شماری از نیروهای دشمن را به قتل رساندند. یکی از کمین‌ها روز گذشته در منطقه التوام بود که یک نفربر اسرائیلی تعدادی از نظامیان صهیونیست را پیاده کرد و مجاهدان ما به آن‌ها یورش برده و دست کم ۵ نظامی را به قتل رساندند. گروهی از نیروهای پیاده دشمن را در بیت حانون با بمب‌های ضدنفر هدف قرار دادیم.»

منبع: مـهر