به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام ادبی مؤسس حوزه علمیه ولی عصر روستای فریمک هزارجریب و از علما بزرگ منبر که به فلسفی ثانی معروف بود اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ برای هدایت بشریت در میدان بودند و از جان گذشتگی کردند. وی […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام ادبی مؤسس حوزه علمیه ولی عصر روستای فریمک هزارجریب و از علما بزرگ منبر که به فلسفی ثانی معروف بود اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ برای هدایت بشریت در میدان بودند و از جان گذشتگی کردند.

وی افزود: باید قدر تبلیغ دین را بدانیم‌که خاصیت فراوان دارد و امروز دعوت اسلام باید چنین باشد زیرا نسل جدید سوال دارد و سوال دعوا ندارد و باید با فکر و تدبیر، آن را فهم کرد و جوانان را از دین فراری ندهیم و باید پاسخ مناسب به سوال داد.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: هدایت، مساله غریبی نیست و اگر کسی شبهه دارد با مهربانی جواب دهید که این هدایت است و هر چیزی که در امر دین به کسی بیاموزید هدایت است.

رئیس تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مرحوم ادبی و هزاران هزار عالم و خطیب و سخنور در مجالس انسان‌ها را هدایت کردند و ثواب تحصیل و تعالی روحی پیدا کردند و عروج‌پیدا کردند و از درون نورانی شدند.

وی افزود: در بهشهر علمایی همچون آیت الله کوهستانی، ایازی، آیت الله سید محسن اشرفی پرورش یافتند و بهشهر، شهر عالم‌پرور بود که دین مردم را نگه داشتند.

علما قلوب مسلمانان را برای نورانیت اسلام آماده کردند

وی با بیان اینکه باید به علما و مبلغین مفتخر باشیم، خاطرنشان کرد: علما قلوب مسلمانان را برای نورانیت اسلام آماده کردند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در آیات قرآنی داریم که اگر یک‌نفر را به گناه بکشید، انگار بشریت را کشته است و اگر کسی یک نفر را احیا کند، مثل این است که همه انسان‌ها را احیا کرد.

ایت الله آملی لاریجانی افزود: یهودیان در غزه هزاران کودک را کشتند و ارزش الهی و انسانی و اخلاقی را رعایت نمی‌کنند و افراد بیگناه را به خاک و خون کشیدند.

وی همچنین یادآور شد: اگر انسانی را از ظلمات به نور برسانیم و هدایت کنیم، همان مضمون حرف ائمه است که اگر معارف دین را به کمترین مقدار برسانید، افراد را هدایت کرده‌اید.

رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: علمای گرامی اسلام، خطبا و سخنوران، کار بسیار عظیمی دارند که تعالی و رشد جامعه است و مرحوم آقای ادبی هم در محضر ائمه بوده و احیای امر ائمه و خدا می‌کردند و لذا باید احیای امر ائمه اطهار بشود و در مذاکرات علم تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: یاد و نام مرحوم آیت‌الله الله جباری (ره) امام جمعه فقید بهشهر را گرامی می‌داریم که وزنه ای بودند و امیدواریم همه علما در هدایت موفق بوده و در احیای امر ائمه اطهار تلاش و این مجالس را با گرمی برگزار کنند و بدانیم که حقیقت امام، حی و زنده است و این مجالس را گرامی بدارید.

رئیس تشخیص مصلحت نظام افزود: هفته بسیج را گرامی می‌داریم که تقدیر مدبرانه و حکیمانه امام و باقیات صالحات ایشان بوده و در کل دنیا اثرگذار است و امیدواریم بسیجیان حقیقت بسیجیان را به منحصر ظهور برسانند.

منبع: مـهر