محمد کرمی شامگاه پنجشنبه در نشست با مسوولان سیستان و بلوچستان رمز پیروزی رزمندگان و ملت فلسطین را توکل بر خدا، صبر و تلاش دانست و بیان کرد: اسرائیل سال‌ها تلاش کرد تا نسل آینده فلسطین، نسلی باشد که فلسطین و مقاومت را فراموش کنند؛ اما با اراده الهی این نسل قوی‌تر از نسل گذشته […]

محمد کرمی شامگاه پنجشنبه در نشست با مسوولان سیستان و بلوچستان رمز پیروزی رزمندگان و ملت فلسطین را توکل بر خدا، صبر و تلاش دانست و بیان کرد: اسرائیل سال‌ها تلاش کرد تا نسل آینده فلسطین، نسلی باشد که فلسطین و مقاومت را فراموش کنند؛ اما با اراده الهی این نسل قوی‌تر از نسل گذشته در میدان هست و رمز موفقیتشان اتصال به خداوند و وحدت است.

وی با بیان اینکه قطعاً آینده از آن اسلام است، افزود: هنگامی که اراده الهی به هر کاری تعلق گیرد حتی اگر همه قدرت‌های دنیا نیز جمع شوند هیچ کاری از آن‌ها ساخته نخواهد بود، حماس و گروه‌های اسلامی با وحدت بینشان بزرگ‌ترین ضربه را به رژیم غاصب صهیونیستی زدند و این حمایت الهی است که اسرائیل با همه ادعاها در مورد سیستم‌های اطلاعاتی‌اش و با کشیدن دیوار دور خودشان نمی‌تواند از خودشان محافظت کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید تولید را در استان رواج دهیم و با استفاده از ظرفیت مرز این تولیدات را به کشورهای همسایه صادر کنیم، گفت: هیچ کار نشدنی وجود ندارد؛ بنابراین همه باید در دل میدان برای پیشرفت استان گام برداریم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به هیچ وجه محروم و فاقد امکانات نیست؛ بلکه دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید از آن‌ها بهره کافی را برد، گفت: توجه به حوزه کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و تأمین نیازهای اساسی مردم ضرورت دارد امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تکیه بر تولیدات داخل کشور داریم و بخش کشاورزی می‌تواند به عنوان مهمترین بخش در عرصه‌های اقتصادی کشور نقش ایفا کند.

کرمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان کاملاً برخوردار و دارای ثروت‌های فراوان است، اظهار کرد: بهره‌گیری از مزیت‌های بکر دریا، اقتصاد دریا، مرز، معادن، کشاورزی، صنایع فرآوری و شیلات عامل ایجاد اشتغال، توسعه و ثروت است.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان اقداماتی برای صادرات در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود که این‌ها نشان‌دهنده ثروتمند بودن این استان است، افزود: این استان مزیت‌های معدنی و فرصت‌های بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری از جمله معادن غنی مس، طلا، منیزیم، منیزیت و تیتانیوم دارد که در این زمینه بزودی شاهد افتتاح کارخانه طلا خواهیم بود افزون بر آن کارخانه‌های دیگری در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار دارد که با بهره‌برداری از ظرفیت‌های معادن، شاهد توسعه خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های بکر استان به شمار می‌رود همچنین باید تعاونی‌های دانش‌بنیان تشکیل شرکت تعاونی‌ها را حایز اهمیت دانست چرا که اگر کارها بر پایه اقتصاد دانش بنیان پیش برود رو به پیشرفت خواهیم رفت.

وی اظهار کرد: امروز شاهد به وجود آمدن نیروهای مقاومت در سطح جهان هستیم که با الگوپذیری از تفکر بسیج مردمی ایران در دفاع از حق، انسانیت و آزادی و مبارزه با جریان باطل ایجاد شده‌اند.

کرمی تصریح کرد: فرصت‌های مسوولیت زود گذر است بنابراین این فرصت‌ها را قدر بدانید و از این فرصت‌ها در جهت توسعه استان استفاده کنید.

وی گفت: اقتصادی در دنیا موفق است که مردم در آن مشارکت کنند بنابراین باید زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تمامی بخش‌ها را با جدیت فراهم و در صدور مجوزها به سرعت عمل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه نیازمند شکل‌گیری تعاونی‌های دانش بنیان و شرکت تعاونی‌ها هستیم، از سوی دیگر در زمینه پرورش مرغ، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها، راه آهن، گازرسانی و قیبرنوری اقداماتی در دستور کار است که شاهد توسعه و پیشرفت استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان، گفت: با تکمیل تمامی طرح‌های آبرسانی همچون انتقال آب از دریای عمان، انتقال آب از تهلاب و طرح جهاد آبرسانی مسیر توسعه این استان هموار خواهد شد، همچنین همه برای تأمین آب آشامیدنی از سایر منابع آبی، پای کار هستند و طرح‌هایی در نقاط مختلف در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

منبع: ایسنا

منبع خبر: رکنـا