جنگ روسیه کار دست ایرلند داد؛ پایتخت در التهاب و اغتشاش!
جنگ روسیه کار دست ایرلند داد؛ پایتخت در التهاب و اغتشاش!

 حوالی ساعت ۱۳:۳۰ روز پنج‌شنبه چند نفر در بیرون از مدرسه‌ای در شهر دوبلین مورد حمله قرار گرفتند. یک دختر پنج ساله و یک زن حدودا ۳۰ ساله به شدت مجروح شدند. یک دختر شش ساله و یک پسر پنج ساله نیز آسیب کمتری دیده‌اند. یک مرد ۴۰ ساله هم به شدت مجروح شده است. […]

- جنگ روسیه کار دست ایرلند داد؛ پایتخت در التهاب و اغتشاش!

 
حوالی ساعت ۱۳:۳۰ روز پنج‌شنبه چند نفر در بیرون از مدرسه‌ای در شهر دوبلین مورد حمله قرار گرفتند. یک دختر پنج ساله و یک زن حدودا ۳۰ ساله به شدت مجروح شدند. یک دختر شش ساله و یک پسر پنج ساله نیز آسیب کمتری دیده‌اند. یک مرد ۴۰ ساله هم به شدت مجروح شده است.

پس از خبردار شدن مردم از این حمله، ناآرامی‌های خشونت آمیزی از ساعت شش عصر روز پنج‌شنبه در چندین خیابان مرکز شهر آغاز شد و به درگیری عده‌ای با نیروهای پلیس منجر شد. معترضان چندین وسیله نقلیه از جمله یک اتوبوس دوطبقه را به آتش کشیدند و چندین مغازه را غارت کردند.

پلیس می گوید که این ناآرامی‌ها توسط «یک قشر دیوانه و اوباش و تحت تاثیر ایدئولوژی راست افراطی» انجام شده است. همچنین اعلام شده است که تعداد «قابل توجهی» از معترضان دستگیر شده‌اند، اما رقم دقیقی ارائه نشد.

مقامات پلیس اعلام کرده‌اند که به دنبال مظنون دیگری جز مردی که در این حادثه دخیل بوده، نیست. هر چند پلیس در مورد ملیت مرد بازداشت شده اظهار نظر نکرده است، اما منابع مطلع خبر دادند که فرد مظنون یک شهروند ایرلندی است که ۲۰ سال است در این کشور زندگی می‌کند. مظنون نیز مجروح شده و تحت مراقبت پلیس در بیمارستان است.

مهاجرت خالص به کشور ۵ میلیون نفری جمهوری ایرلند به دومین سطح از بالاترین رکورد خود در ۱۲ ماه منتهی به آوریل رسیده است. حدود ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی از زمان تهاجم روسیه به این کشور وارد شده اند که یکی از بالاترین سرانه‌ها در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

منبع: اطلاعات انلاین