ژاوی هر نوع کدورت و ناراحتی با سرمربی اسپانیا را رد کرد و قاطعانه گفت که دلا فوئنته را به خاطر مصدومیت گاوی سرزنش نمی‌کند. او در ابتدا در مورد اینکه از دست دادن گاوی برای تیم چه معنایی داشت، خاطرنشان کرد که جای خالی او به خصوص در بازی روز شنبه بارسلونا مقابل رایو […]

- واکنش متفاوت ژاوی به مصدومیت گاوی؛ دلافوئنته مقصر نیست!/ تقویم مشکل دارد

ژاوی هر نوع کدورت و ناراحتی با سرمربی اسپانیا را رد کرد و قاطعانه گفت که دلا فوئنته را به خاطر مصدومیت گاوی سرزنش نمی‌کند. او در ابتدا در مورد اینکه از دست دادن گاوی برای تیم چه معنایی داشت، خاطرنشان کرد که جای خالی او به خصوص در بازی روز شنبه بارسلونا مقابل رایو وایکانو خالی خواهد بود.

«از دست دادن گاوی برای ما فاجعه است. او غیر قابل تعویض است. احساس، شجاعت و اشتیاقی که دارد را نمی‌توان جایگزین کرد… باید تلاش کنیم تا او را جایگزین کنیم اما سخت است. به عنوان مثال فردا به گاوی نیاز داریم. به خاطر نوع بازی و چنین رقیبی. وایکاس همیشه بسیار پیچیده است. در چند وقت اخیر نتوانستیم این تیم را شکست دهیم. ما توانستیم با کسانی که مانده‌اند به خوبی تمرین کنیم.»

پس از مصدومیت گاوی در تیم ملی اسپانیا، یک سری گزارش‌هایی منتشر شد که ادعا می‌کرد ژاوی از سرمربی اسپانیا لوئیس دلا فوئنته به دلیل بازی دادن به گاوی مقابل گرجستان به شدت ناراحت شده است. گاوی در بازی قبلی مقابل قبرس ۹۰ دقیقه در میدان بود و دلا فوئنته پیش از بازی گفت که بازیکنان خوب هرگز استراحت نمی‌کنند.

«من رابطه بسیار خوبی با دلا فوئنته دارم. سه‌شنبه با من تماس گرفت و صحبت کردیم. فکر نمی‌کنم مشکل از مدیریت مربی باشد، بلکه مشکل تقویم است. گاوی با توجه به سنش دقایق زیادی دارد. گاهی اوقات موضوع فقط به بدشانسی برمی‌گردد. فکر می‌کنم مشکل تقویم و دقایق بازی است. من با دکو صحبت خواهم کرد تا ببینم چه کاری می‌توان انجام داد، اما چیزی برای گفتن در این مورد وجود ندارد.»

مجددا از ژاوی در این مورد سوال شد اما قاطعانه گفت که او دلا فوئنته را به خاطر مصدومیت گاوی مقصر نمی‌داند.

«هیچ بحثی با دلا فوئنته وجود ندارد. هیچ مشکلی با او ندارم، بحثی نیست. مسئله تقویم است.»

مصدومیت گاوی هم برای بارسلونا و هم برای اسپانیا بدشانسی بسیار بزرگی بود، زیرا او احتمالاً هم یورو و هم المپیک تابستان آینده را از دست خواهد داد و خودش از این بابت بسیار ناراحت است. در بارسلونا فشار بیشتری بر روی بازیکنانی مانند پدری که در دو فصل گذشته به دلیل مصدومیت‌های مداوم کم‌کار بوده، و ایلکای گوندوغان که تقریباً تمام دقایق این فصل را بازی کرده، وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ۵ گزینه برای جانشینی گاوی در بارسلونا/ از هافبک‌های پی‌اس‌جی تا ستاره همیشه مصدوم

منبع: خبـر ورزشی