به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پازوکی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها در تشریح آخرین وضعیت کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات سنبران در «اشترانکوه»، اظهار داشت: یک تیم ۹ نفره روز گذشته علی‌رغم هشدارهای اداره کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پازوکی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها در تشریح آخرین وضعیت کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات سنبران در «اشترانکوه»، اظهار داشت: یک تیم ۹ نفره روز گذشته علی‌رغم هشدارهای اداره کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات سنبران صعود می‌کنند که متأسفانه درگیر بهمن می‌شوند.

وی گفت: این ۹ نفر از استان‌های همدان (دو کوهنورد ملایری) هفت نفر لرستانی (یک نفر بروجردی شش نفر دورودی) که چهار نفر از آنها مصدوم می‌شوند و از طریق بالگرد به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) الیگودرز منتقل می‌شوند و پنج نفر هم در زیر بهمن مفقود می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه هویت پنج نفر مفقودی مشخص است، افزود: از این پنج نفر دو نفر ملایری، دو نفر دورودی و یک نفر بروجردی است.

پازوکی، ادامه داد: با تلاش بسیار تاکنون اجساد دو کوهنورد پیدا شده و به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه پنج تیم کوهنوردی شامل یک تیم زمینی و چهار تیم هوایی در مجموع ۲۵ نفر از کوهنوردان زبده در انجام عملیات جستجو حاضر هستند، افزود: از شهروندان و هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم اطلاعات را از طریق رسانه‌های رسمی و اداره کل مدیریت بحران کسب کنند به شایعاتی که در فضای مجازی ممکن است منتشر شود توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی به منطقه مراجعه نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به ناایمن بودن منطقه به دلیل ریزش بهمن، گفت: منطقه ممکن است مخاطراتی برای هم‌وطنان و شهروندان در پی داشته باشد.

پازوکی با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر و تیم‌های تخصصی کوهنوردی در منطقه مستقر هستند، افزود: امیدواریم با تلاشی که انجام می‌شود اخباری از سرنوشت مفقودین کسب کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین سورتی پرواز انجام شده است، افزود: مشکلی از لحاظ امکانات و تجهیزات در منطقه وجود ندارد و در صورت نیاز تجهیزات لازم به منطقه اعزام خواهد شد.

منبع: مـهر