به گزارش زیرنویس، قیس الخزعلی، رهبر جنبش عصائب اهل الحق عراق جمعه شب در مصاحبه اختصاصی با شبکه العهد با اشاره به عظمت سردار سپهبد شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در تشکیل جبهه فراگیر محور مقاومت ضد اشغالگران در منطقه غرب آسیا گفت: آرمان آزادسازی فلسطین از چنگال اشغالگران همچنان مساله کلیدی گفتمان […]

به گزارش زیرنویس، قیس الخزعلی، رهبر جنبش عصائب اهل الحق عراق جمعه شب در مصاحبه اختصاصی با شبکه العهد با اشاره به عظمت سردار سپهبد شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در تشکیل جبهه فراگیر محور مقاومت ضد اشغالگران در منطقه غرب آسیا گفت: آرمان آزادسازی فلسطین از چنگال اشغالگران همچنان مساله کلیدی گفتمان محور مقاومت در منطقه است.

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن بمباران تجاوزکارانه اخیر ارتش آمریکا به پایگاه‌های نیروهای الحشد الشعبی در عراق گفت: حمله به نیروهای امنیتی عراق و به ویژه نیروهای الحشد الشعبی از سوی نیروهای بیگانه پذیرفتنی نیست.

قیس الخزعلی بار دیگر به مساله اخراج نیروهای آمریکا از عراق اشاره کرد و تاکید کرد که آمریکایی‌ها با استفاده از اهرم‌های سیاسی و اقتصادی خود از خروج نظامی از عراق طفره می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سیاسی عراق نیازی به حضور نظامیان آمریکا در عراق ندارد بر استقلال سیاسی و نظامی عراق تاکید کرد.

شیخ قیس الخزعلی با اشاره به بمباران نیروهای مقاومت علیه مواضع آمریکایی‌ها در خاک سوریه و عراق در واکنش به کشتار مردم غزه گفت: آمریکایی‌ها در واکنش به این حملات به مواضع خالی از نظامیان حمله می‌کنند و در مورد خون ایرانی‌ها محتاط هستند در حالی که به خون عراقی‌ها اهمیت نمی‌دهند و عراقی‌ها می‌توانند به آنها درس عبرت بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت فعال گروه‌های مقاومت عراق در حمایت از مردم مقتدر غزه در برابر کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا پرداخت و افزود: رژیم صهیونیستی از سلاح و پول آمریکایی برای کشتن مردم فلسطین استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت عراق مشارکت آشکاری در حمایت از مردم فلسطین در جنگ غزه داشت.

شیخ قیس الخزعلی تاکید کرد که آمریکایی‌ها شریک اسرائیلی‌ها در نسل کشی مردم غزه است و آمریکایی‌ها انتظار نداشته باشند که عراقی‌ها کنار بمانند و جنایت‌های غزه را تماشا کنند.

وی افزود: آنچه در غزه رخ داد، اسرائیل را رسوا کرده و تصویر زشت همه کسانی را که از آنها حمایت می‌کنند، آشکار کرده است.

منبع: مـهر