راهنمای خرید نهال گردو پکان و گردو ژنوتیپ برتر هر آب و هوای جغرافیایی در ایران مناسب پرورش درخت گردو نیست. در اب و هوای گرمسیر تمامی نهال های گردو می سوزند و از بین می روند. از همین جهت خرید بهترین نهال گردو در مناطق گرمسیر بسیار حائز اهمیت می باشد. نهال گردو پکان تنها […]

 

راهنمای خرید نهال گردو پکان و گردو ژنوتیپ برتر

هر آب و هوای جغرافیایی در ایران مناسب پرورش درخت گردو نیست. در اب و هوای گرمسیر تمامی نهال های گردو می سوزند و از بین می روند. از همین جهت خرید بهترین نهال گردو در مناطق گرمسیر بسیار حائز اهمیت می باشد.

نهال گردو پکان تنها رقم گردوی مناسب مناطق گرمسیر محسوب می گردد. در مناطق معتدل اما جریان متفاوت است و بسیاری از ارقام را می توان کشت نمود که یکی از بهترین رقم های گردو برای مناطق معتدل، نهال گردو ژنوتیپ برتر محسوب می شود. حال در ادامه به قیمت و مشخصات این ۲ نهال گردوی پر طرفدار می پردازیم.

معرفی جهت خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر گلد

نهال گردو ژنوتیپ گلد از انواع نهال هایی است که می توانیم آن را جز نهال های با کیفیت و پربازده در نظر بگیریم. مغز گردوی ژنوتیپ پوست بسیار نازکی دارند و البته چربی خوبی نیز خواهند داشت.

در هر هکتار نیز نهال گردو ژنوتیپ گلد می تواند محصولات باکیفیت بسیار زیادی را در حد ۶ الی ۷ تن در اختیار افراد قرار دهد. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مغز گردو سودآوری زیادی را شامل حال کشاورز و باغدار خواهد کرد.

قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر بذری با کیفیت، در حال حاضر در محدوده ی ۱۲۰.۰۰۰ الی ۱۴۰.۰۰۰ هزار تومان و در رقم پیوندی آن در محدوده ی ۲۲۰.۰۰۰ الی ۲۴۰.۰۰۰ هزار تومان می باشد.

بررسی فاصله کاشت نهال گردو ژنوتیپ گلد

مقدار فاصله کاشتی که می توانیم برای نهال گردو ژنوتیپ گلد در نظر بگیریم مقدار ۶ در ۷ متر را به خودش اختصاص می دهد. این مقدار فاصله می تواند در زمینه نوردهی و غذا رسانی به نهال گردو ژنوتیپ گلد بسیار نیز مفید باشد و ما باید به آن توجه کنیم.

بهترین زمان کاشت نهال گردو ژنوتیپ گلد

بهترین زمانی کاشتی که می توانیم برای نهال گردو ژنوتیپ گلد در نظر بگیریم از اواسط پاییز شروع خواهد شد و تا اوایل فروردین نیز ادامه خواهد داشت. در برخی ارقام نیز می توانیم فقط ماه سوم فصل پاییز را به عنوان بهترین زمان کاشت انتخاب کنیم.

گردو پکان

بررسی کود و خاک مناسب برای نهال گردو ژنوتیپ گلد

بهترین خاکی که می توانیم برای نهال گردو ژنوتیپ گلد استفاده کنیم خاکی است که سبک باشد و البته زهکشی مناسبی نیز داشته باشد.

حال باید در نظر بگیرید که بهترین کودی که می توانیم برای نهال گردو ژنوتیپ گلد مورد استفاده قرار دهیم به صورت دامی پوسیده خواهد بود و از نظر مواد معدنی نیز بسیار غنی است.

معرفی جهت خرید نهال گردو پکان پیوندی

نهال گردو پکان مخصوص آمریکاست و در برابر آب و هوای گرم و سرد نیز مقاومت بسیار خوبی را می تواند از خودش نشان دهد. درواقع شما می توانید نهال گردو پکان را در نواحی گرمسیری به بهترین حالت ممکن بکارید.

وزن هر کدام از گردوی پکان نیز چیزی در حدود ۲۰ گرم است و از این رو می توانیم در حالت کلی به اندازه چند تن در هر هکتار گردو برداشت کنیم. این مورد در واقع می تواند سود بسیار خوبی نیز برای کشاورزان داشته باشد.

قیمت نهال گردو پکان پیوندی در حال حاضر در وب سایت های مرجع همچون گلد نهال، اریا نهال، دکتر نهال و.. در بازه ۲۲۰.۰۰۰ الی ۲۴۰.۰۰۰ هزار تومان قرار گرفته است. خرید نهال گردو پکان در مناطق گرمسیر بسیار می تواند سودآوری مناسبی را شامل حال کشاورز و باغدار نماید.

در لینک زیر می توانید اطلاعات کاملی جهت پرورش و جدیدترین قیمت خرید نهال گردو پکان مشاهده نمایید:

نهال گردوی پکان

بررسی عمر اقتصادی نهال گردو پکان

نهال مربوطه نیز تا ۱۰۰ سال عمر می کند ولی باید در نظر بگیرید که عمر اقتصادی آن تقریبا نصف این عدد به شمار خواهد آمد. در واقع اگر میخواهید نهال گردو پکان را به خوبی بکارید باید از خاک و کود بسیار مناسب نیز استفاده کنید. معمولا کود هایی که می توانیم برای درخت گردو پکان استفاده کنیم به صورت حیوانی و شیمیایی نیز هستند.

انجام هرس های فرم دهی و باردهی نیز برای افزایش عمر نهال گردو پکان نیز بسیار مفید هستند.

بررسی فصل کاشت نهال گردو پکان

می توانیم از پاییز تا زمستان را به عنوان بهترین فصل کاشت نهال گردو پکان در نظر بگیریم. مقدار فاصله کاشتی که ما می توانیم برای نهال گردو پکان در نظر داشته باشیم مقدار ۷ در ۷ متر می باشد.

خرید نهال گردوی ژنوتیپ و پکان رو چطور انجام بدیم؟

در این مقاله ما به معرفی نهال گردو پکان و نهال گردو ژنوتیپ گلد پرداختیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

همیشه خرید نهال از نهالستان های دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی توصیه می شود به شرطی که سلامت تمامی ارقام نهال زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی برسی شده باشد. از همین روی مرکز خرید نهال از نهالستان گلد نهال، یکی از نهالستان های خوش نام در این زمینه می باشد. کافیست همین حالا جهت دریافت مشاوره ی رایگان با شماره تماس های این مجموعه ارتباط بر قرار نمایید.

 

منبع خبر: رکنـا