اصولگرایان با ۲ فهرست انتخاباتی به میدان می‌آیند؟
اصولگرایان با ۲ فهرست انتخاباتی به میدان می‌آیند؟

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» درباره آرایش سیاسی مجلس شورای اسلامی دوازدهم، گفت: مجلس آینده هم مانند مجلس یازدهم با اکثریت اصولگرایان و طیف انقلابی تشکیل خواهد شد. البته ترکیب مجلس دوازدهم با این مجلس تفاوت‌هایی دارد، اما در مجموع اکثریت مجلس دست اصولگرایان خواهد بود.  وی […]

- اصولگرایان با ۲ فهرست انتخاباتی به میدان می‌آیند؟

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» درباره آرایش سیاسی مجلس شورای اسلامی دوازدهم، گفت: مجلس آینده هم مانند مجلس یازدهم با اکثریت اصولگرایان و طیف انقلابی تشکیل خواهد شد. البته ترکیب مجلس دوازدهم با این مجلس تفاوت‌هایی دارد، اما در مجموع اکثریت مجلس دست اصولگرایان خواهد بود. 

وی با اشاره به تفاوت‌های طیف‌های مختلف اصولگرایی افزود: گرچه در جریان اصولگرایی سلیقه‌های مختلفی وجود دارد، اما اختلاف قابل توجهی میان این جریان فکری وجود ندارد که به نفع اصلاح طلبان تمام شود. در حال حاضر هم تلاش می‌شود تا به وحدت حداکثری برسیم. اگر وحدت حداکثری میان اصولگرایان اتفاق بیفتد نگرانی نسبت به گروه‌ها و جریان‌های دیگر که در انتخابات شرکت می‌کنند، وجود نخواهد داشت. 

این عضو حزب موتلفه عنوان کرد: در راستای رسیدن به وحدت حداکثری جلسات مختلفی میان جبهه پایداری، شورای وحدت، شورای انقلاب و دیگر تشکل های اصولگرایی گذاشته شده است و در حال رایزنی برای رسیدن به این وحدت هستیم.  

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در میان طیف‌های مختلف اصولگرایی نامزدهای انتخاباتی مشترکی وجود دارد. در حقیقت طیف‌های مختلف در این جریان نامزدهای مشترک فراوانی دارند که همه جریان روی آن‌ها هم نظر هستند. رایزنی‌ها برای افزایش اشتراکات است تا بتوانیم برای زمانی که شورای انتخابات نامزدهای را تایید صلاحیت نهایی کرد به نقطه مطلوبی برسیم. البته برخی افراد منتظرند تا اختلافاتی در میان اصولگرایان شکل گیرد و آن ها خوشحالی کنند.

مقدم عنوان کرد: این امکان وجود دارد که در میان اصولگرایان دو فهرست ارائه شود که نامزدهای مشترک فراوانی دارند که اگر هر کدام از فهرست‌های این جریان رأی آورند، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.

این عضو حزب موتلفه اسلامی درباره وضعیت انتخابات در میان اصلاح طلبان مدعی شد: برخی از طیف‌های اصلاح‌طلبان درباره تحریم انتخابات موضوعاتی را مطرح می‌‎کنند. اما اکثر طیف‌های اصلاح‌طلبان در حال حاضر جلساتی را برگزار کرده و در حال آماده شدن برای انتخابات هستند و این موضوع طبیعی است. این جریان هم باید نامزدهای انتخاباتی خود را به مردم معرفی کنند تا بتوانند رای بیاورند که حق مسلم آن‌ها است. 

مقدم نخستین موضوع مهم در هر انتخاباتی را حضور حداکثری مردم دانست و اظهار کرد: اعتقاد من این است که تمام تشکل‌هایی که دل در گرو انقلاب دارند، در حال تلاش برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای هستند. 

وی پرهیز از سیاه‌نمایی را لازمه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای عنوان و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نکات مثبت فراوانی دارد که این نکات مثبت باید به صورت روشن برای مردم بازگو شود. این در حالی است که برخی از افراد داخل و دشمنان خارج از کشور تلاش می‌کنند تا مردم را ناامید کنند اما تکلیف ما و سایر تشکل های سیاسی ایجاد امید برای مردم است.

منبع: اطلاعات انلاین