در اقدامی عجیب دولت عربستان اجازه پرواز به هواپیمای حامل کاروان پرسپولیس را نداد و درحالی که قرار بود پرسپولیسی‌ها صبح جمعه راهی ریاض شوند، مسئولان عربستانی اجازه پرواز را به پرسپولیسی‌ها ندادند و این تیم مجبور است فردا راهی ریاض شود. در این مورد حرف‌های زیادی مطرح شد و خیلی‌ها از کارشکنی دولت عربستان […]

پرسپولیس, لیگ قهرمانان آسیا - قانونی که مانع پرواز سرخ‌پوشان شد

در اقدامی عجیب دولت عربستان اجازه پرواز به هواپیمای حامل کاروان پرسپولیس را نداد و درحالی که قرار بود پرسپولیسی‌ها صبح جمعه راهی ریاض شوند، مسئولان عربستانی اجازه پرواز را به پرسپولیسی‌ها ندادند و این تیم مجبور است فردا راهی ریاض شود.

در این مورد حرف‌های زیادی مطرح شد و خیلی‌ها از کارشکنی دولت عربستان صحبت کردند. واقعیت اما چیز دیگری است و قانون عربستان در واقع مانع از پرواز پرسپولیسی‌ها شد. ماجرا از این قرار است که از سال ۱۳۹۳  سازمان هواپیمایی کشور عربستان به همه ایرلاین‌های دنیا اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه پرواز به هواپیماهای بالای ۲۵ سال را به خاک این کشور نمی‌دهد. هواپیمای حامل پرسپولیس بوئینگ ام دی سری ۸۰ بوده که ساخت کشور چین است و عمر این هواپیما چیزی حدود ۳۵ سال است.

از همین رو عربستانی‌ها اجازه ورود این هواپیما را به کشورش نداده و برنامه سفر پرسپولیسی‌ها به هم خورد. دولت عربستان مثل تعدادی دیگر از کشورهای دیگر اجازه پرواز به هواپیماهایی که ایمنی پایینی دارند را نمی‌دهد و از همین رو پرسپولیس مجوز سفر به عربستان را پیدا نکرد.

در واقع مدیران پرسپولیس از قانون کشور عربستان خبر نداشتند و به همین خاطر ساعاتی قبل از پرواز غافلگیر شدند. حالا مدیران پرسپولیس مجبور شدند پرواز خود را عوض کنند و با یک هواپیمای دیگر راهی ریاض شوند.

منبع: خبـر ورزشی