اگر پشت‌میزنشین هستید این تمرینات نشسته را جدی بگیرید!
اگر پشت‌میزنشین هستید این تمرینات نشسته را جدی بگیرید!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، مشاغل دنیای مدرن معمولاً با نشستن‌های طولانی عجین شده است و با وجود پیشرفت تکنولوژی، چاره‌ای جز نشستن روی صندلی و پشت میز نداریم. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند در حالت راحتی که نشسته اند بهترین حالت برای حفظ سلامتی است، ولی از تاثیرات منفی […]

- اگر پشت‌میزنشین هستید این تمرینات نشسته را جدی بگیرید!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، مشاغل دنیای مدرن معمولاً با نشستن‌های طولانی عجین شده است و با وجود پیشرفت تکنولوژی، چاره‌ای جز نشستن روی صندلی و پشت میز نداریم. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند در حالت راحتی که نشسته اند بهترین حالت برای حفظ سلامتی است، ولی از تاثیرات منفی این راحت طلبی آگاه نیستند. 

مطالعات نشان داده که خم شدن یا قوز کردن حداقل این تاثیرات منفی است که می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله درد گردن و کمر شود که باعث سردرد و حتی بی اختیاری می‌شود. 

در موسسه ورزش‌های یوگا تامی (Tummee) راه حل‌های ساده‌ای برای این مشکل ارائه شده است که نشان داده راه حل سریعی نیست، ولی در بلندمدت بسیار مفید است. تکنیک این موسسه چرخش صندلی نام دارد که از شما می‌خواهد روی صندلی به پهلو بچرخید. 

کارشناسان این موسسه از افراد می‌خواهند که به پهلو روی صندلی بنشینند و این عمل را در جهت چپ یا راست تکرار کنند. به پهلو روی یک صندلی بنشینید، رو به چپ. در حالی که این کار را انجام می‌دهید، نیم تنه خود را به سمت چپ بچرخانید و پشتی صندلی را نگه دارید تا ستون فقرات را بچرخانید. سپس باید همان روش را تکرار کنید، اما در سمت راست خود.

روش‌های مفید دیگر شامل انجام کشش Chair Cat-Cow است که باید صاف روی صندلی بنشینید و پا‌های خود را روی زمین بگذارید. دست‌هایتان را روی زانو‌ها یا بالای ران‌هایتان قرار دهید و هنگام دم، ستون فقرات خود را قوس دهید و شانه‌هایتان را به سمت پایین و عقب بچرخانید و تیغه‌های شانه‌تان را به پشت بیاورید.

همچنین تیم آلاردایس، فیزیوتراپیست در مرکز پزشکی Surrey Physio توصیه می‌کند که هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از صفحه مانیتور فاصله بگیرید و در اطراف راه بروید. او می‌گوید برای بهبود تحرک در کمر، حرکات کششی انجام دهید. در حالت ایستاده، دست خود را از قسمت بیرونی پای خود پایین بیاورید تا به سمت ستون فقرات خم شود. سمت دیگر را انجام دهید، سپس چندین بار تکرار کنید.

منبع: اطلاعات انلاین