به گزارش زیرنویس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجادر جریان برگذاری جلسه کمیته طرح ترافیکی زمستانه مطرح کرد: خوشبختانه در این سال ها شاهد برگزاری مناسبهای ترافیکی ویژه ای مانند مانند اربعین حسینی بوده ایم و بیش از ۳ میلیون و چ۴۰۰ هزار نفر زائر از راه های زمینی عبور بوده ایم. سردار […]

به گزارش زیرنویس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجادر جریان برگذاری جلسه کمیته طرح ترافیکی زمستانه مطرح کرد: خوشبختانه در این سال ها شاهد برگزاری مناسبهای ترافیکی ویژه ای مانند مانند اربعین حسینی بوده ایم و بیش از ۳ میلیون و چ۴۰۰ هزار نفر زائر از راه های زمینی عبور بوده ایم.

سردار هادیانفر در ادامه گفت: اکنون که در فصل پاییز و شرایط زمستانی هستیم.

طرح زمستانه را از ۲۰ آذر شروع خواهیم کرد و تمام ۱۴۰۰ محور و گردنه در کشور و ۱۱۰ گردنه برف گیر که همه ساله مشکلات زیادی ایجاد میکردند را  بر اساس تحربیات گذشته شناسایی تقویت کردیم، قطعا تمامی دستگاهها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

ریس پلیس راهور فراجا در ادامه افزود: باید در سفرهای شهری و جاده ای ایمنی در تردد ها را شاهد باشیم تا بتوانیم از هر گونه حادثه جلوگیری کنیم تا تسهیل در تردد ها را شاهد باشیم.

امکانات و تجهیزات باید به گونه ای باشد که در مواقع ضروری بتوانیم مشکلات را برطرف کرده و به کمک مردم بیاییم.

بنابر این دستور داده ایم در هر نقطه ای که احساس کنیم تردد در ان قسمت ممکن است ایجاد خطر کند با هماهمگی راهداری آن محور  را مسدود کنیم.

سردار هادیانفر گفت: متاسفانه آمار تصادفات تا کنون ۷ و ۳ دهم درصد نسبت به مدت مشابه افزایشی بوده است و اگر بتوانیم تعداد جانباختگان را کاهش دهیم، مطمنن از تعداد مصدومین نیز کم خواهد شد.

۲۰ آذر رزمایش زمستانی را شاهد خواهیم بود.

۷۵ هزار نفر نیروی پلیس راهور و …. در این ماموریت شرکت خواهند کرد.

ریس پلیس راهور فراجا در ادامه افزود امروز در جاده ها و شهر ها مشاهده کرده ایم ۷ وسیله تک سرنشین است واین شرایط در هوای برفی بیشتر خواهد شد و کمبود ناوگان عمومی نیز مشکلات را بیشتر خواهد کرد

امر تصادف در شرایط کشور ما،مانند راه، عامل انسانی ، خودروی نا ایمن اجتناب ناپذیر است.

هر ساعت ۲ نفر بر اور تصادف کشته و ۲۰ نفر مجروح شده اند.

از همینجا اعلام میکنم تا کنون ۱۲ هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند.

استفاده از بالگرد در دستور کار پلیس و اورژانش قرار گرفته است.

منبع خبر: رکنـا