۵۴ مدال هانگژو از ۶۲ مدال جاکارتا ارزشمندتر است
۵۴ مدال هانگژو از ۶۲ مدال جاکارتا ارزشمندتر است

مراسم اختتامیه ایگ های دوچرخه‌سواری در هتل المپیک برگزار شد. مناف هاشمی در این مراسم بیان کرد: هر چند آقای اسدی دوران کوتاهی را در فدراسیون بود اما اتفاقات خوبی رقم زد. در این فدراسیون با چالش‌های بسیار حدی مواجه بود با حمایت خانواده دوچرخه‌سواری توانست برنامه‌های خودش را خوب پیش ببرد و نتیجه خوبی […]

- ۵۴ مدال هانگژو از ۶۲ مدال جاکارتا ارزشمندتر است

مراسم اختتامیه ایگ های دوچرخه‌سواری در هتل المپیک برگزار شد.

مناف هاشمی در این مراسم بیان کرد: هر چند آقای اسدی دوران کوتاهی را در فدراسیون بود اما اتفاقات خوبی رقم زد. در این فدراسیون با چالش‌های بسیار حدی مواجه بود با حمایت خانواده دوچرخه‌سواری توانست برنامه‌های خودش را خوب پیش ببرد و نتیجه خوبی را گرفت. نتیجه‌ای را با کمترین انتظار  گرفت. برخی رشته‌ها با جمعیت زیاد شرکت کرده بودند مانند تیراندازی، تکواندو، کاراته، وزنه‌برداری و حتی قایقرانی و کشتی. انتظار ما مدال‌های خوشرنگ و بیشتری بود.

او ادامه داد: کارنامه رشته دوچرخه‌سواری خوب بود. هر چند در رنکینگ ایران تاثیر نداشت اما تاریخسازی آن ارزشمند بود. برخی کیفی‌سازی کمیته ملی المپیک را زیر سال بودند اما دوچرخه‌سواری با دو نماینده شرکت کرد که یکی برنز گرفت و دو چهارمی «لبیب» را یک برنز حساب کنیم، می‌تواند امید بخش باشد.

هاشمی با اشاره به تاریخ‌سازی‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: ما در بازی‌های آسیایی در پنج رشته تاریخ سازی کردیم. اعتقاد من این است ۵۴ مدال بازی‌های آسیایی هانگژو بیشتر از ۶۲ مدال دوره قبل ارزش دارد و امیدوارم آقای علی‌نژاد که اینجا حضور دارد، از من ناراحت نشود اما سه دلیل دارم.

او افزود: اول اینکه ما در بدترین شرایط کرونا بودیم و طبق تحلیلی که ما داریم، اردوی اکثر رشته‌ها تعطیل بود و نتیجه هانگژو محصول ورزش ایران در سه، چهار سال گذشته بود که ما یک سال آخر آن را مدیریت کردیم‌. بحث دیگر ناداوری بود. در کشتی، تکواندو و ووشو می‌توانست رنگ مدال‌های ما عوض شود اما رقیب چینی داشتیم. چین به هر قیمتی دنبال گرفتن بیش از ۲۰۰ مدال طلا بود و موفق هم شد. تنها کشوری که از چین آسیب ندید، هند بود. در آینده بسیار نزدیک برای سوم شدن با کره جنوبی و ژاپن رقابت کند. نکته سوم شرایط اجتماعی و سیاسی ایران بود و در مورد آن صحبت نمی‌کنیم چون به آرامش رسیدیم. تنیس روی میز کاری کرد که در طول تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بود و جزو نفراتی بودند که در بردن و نبردن آنها بحث بود.

ورزشکاران ما با کمترین امکانات هفتم شدند

او در مورد پیش بینی مدال‌ها در هانگژو گفت: ما ۵۱ مدال با ۱۴ طلا پیش‌بینی می‌کردیم و در شطرنج فکر نمی‌کردیم مدال طلا بگیرد. ژیمناستیک نقره گرفت اما به اندازه طلا ارزش دارد چون این رشته در بدترین بحران است و یکی از رشته‌هایی است که راحت می‌توانیم در آن مدال بگیریم چون استعدادهای خوبی داریم اما نمی‌توانیم مسائل آن را ساده حل کنیم. کمیته ملی المپیک یک سال است دنبال پیدا کردن راه حل است. در گذشته تمرکز برای مدال آوری روی چند رشته بود و کوتاهی‌های زیادی صورت گرفت که باید جبران شود. در رنکینگ بازی‌های آسیایی یک پله عقب آمدیم، آسیب دیدیم و حیف شد اما تحلیل کارشناسان روی نهم و دهم بود و من از این بابت خوشحالم. ورزشکاران ما با کمترین امکانات ایثار کردند و در رده هفتم قرار گرفتیم. ما می‌توانیم اتفاقات بزرگی را در برخی رشته ها و حتی بازی های آسیایی ژاپن رقم بزنیم اما باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم.

او با اشاره به مشکلات انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: رییس کنفدراسیون آسیا به من اعلام کرد، به اندازه همه فدراسیون‌ها از ایران ایمیل می آید و همدیگر را تخریب می‌کنند. واقعا علت چه چیزی است. یک نفر براساس رای مجمع، انتخاب شده است و باید به او کمک کنند و دوستان به این مسائل دامن نزنند.

هاشمی در مورد المپیک پاریس تصریح کرد: تاکنون پنج جلسه برای المپیک پاریس برگزار کردیم که یه جلسه آن با وزیر، رئیس کمیته ملی المپیک برای رشته های تکواندو، کشتی و وزنه برداری و همچنین دو جلسه جداگانه با رئیس کمیته ملی المپیک و سایر مسئولان مرتبط کمیته از جمله کمیسیون‌ها برگزار کردیم.  کمیسیون اقتصادی ما به دنبال بازاریابی و تامین منابع برای ماست. به هرحال باید یک کار همه جانبه و کارملی باشد و به طورحتم می‌توانیم اتفاقات بزرگی در پاریس رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران