ایتالیا بعد از نیم قرن قهرمان شد
ایتالیا بعد از نیم قرن قهرمان شد

در فینال مسابقات جام دیویس کاپ ,تیم ملی تنیس ایتالیا با برتری مقابل استرالیا به مقام قهرمانی رقابت‌های دیویس کاپ ۲۰۲۳ دست یافت. بعد از پیروزی آرنالدی مقابل پاپیرین، یانیک سینر ستاره ایتالیایی تنیس جهان نیز در بازی دوم الکس د مینور را در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ مغلوب کرد تا […]

- ایتالیا بعد از نیم قرن قهرمان شد

در فینال مسابقات جام دیویس کاپ ,تیم ملی تنیس ایتالیا با برتری مقابل استرالیا به مقام قهرمانی رقابت‌های دیویس کاپ ۲۰۲۳ دست یافت.

بعد از پیروزی آرنالدی مقابل پاپیرین، یانیک سینر ستاره ایتالیایی تنیس جهان نیز در بازی دوم الکس د مینور را در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ مغلوب کرد تا کشورش پس از حدود نیم قرن بار دیگر قهرمان این رویداد ملی شود.

ایتالیایی‌ها به رغم یک قرن سابقه و حضور در بیش از ۹۰ دوره دیویس کاپ پیش از این تنها یک بار در سال ۱۹۷۶ فاتح این رقابت‌ها شده بودند و بعدتر نیز به رغم حضور در چهار فینال دستشان از جام کوتاه مانده بودند.

ایتالیایی ها این قهرمانی را بیش از هر کس مدیون ستاره بی‌چون‌چرای خود یانیک سینر هستند که با درخشش در این دوره از بازی‌ها و به ویژه در مقابل صربستان نقشی محوری در پایان دادن به این حسرت ۴۷ ساله ایفا کرد. 

باشگاه خبرنگاران