آملی لاریجانی هم با مصوبه جنجالی افزایش سن بازنشستگی مخالفت کرد
آملی لاریجانی هم با مصوبه جنجالی افزایش سن بازنشستگی مخالفت کرد

جماران نوشت: آیت الله آملی لاریجانی پس ازاستماع گزارش ها ودغدغه های منتخبان جامعه کارگری؛ نمایندگان انجمن های صنفی وبازنشستگان استان مازندران درباره مصوبه مجلس درخصوص افزایش سن بازنشستگی گفت: این موضوع بر اساس کار کارشناسی نبوده و تدبیر لازم در آن صورت نگرفته است. وی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران گفت: برای همه […]

آیت الله آملی لاریجانی, افزایش سن بازنشستگی - آملی لاریجانی هم با مصوبه جنجالی افزایش سن بازنشستگی مخالفت کرد

جماران نوشت: آیت الله آملی لاریجانی پس ازاستماع گزارش ها ودغدغه های منتخبان جامعه کارگری؛ نمایندگان انجمن های صنفی وبازنشستگان استان مازندران درباره مصوبه مجلس درخصوص افزایش سن بازنشستگی گفت: این موضوع بر اساس کار کارشناسی نبوده و تدبیر لازم در آن صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران گفت: برای همه ما روشن است که با توجه به تورم بالای ۴۰ درصدی درسال های اخیر؛ کارگران نمی توانند معیشت معقولی داشته باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تنگناهای دولت وبخش کارفرمایی درخصوص افزایش حقوق کارگران هم اشاره کرد و گفت: باید تدابیری دراین راستا اندیشیده شود که متاسفانه دولت های مختلف نتوانستند آن را ایجاد کنند و عمده تصمیمات اتخاذ شده به ضرر کارگران تمام شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لازمه بهبود معیشت کارگران را تعامل و پای کار آمدن تمام مسئولین و دستگاه ها دانست و ادامه داد: در جلسه تخصصی که با رئیس جمهور داشتیم تأمین کالا و نیاز های اولیه را برای قشر ضعیف جامعه پیش از آزادسازی قیمت ها مورد تاکید قرار دادیم که مورد توجه قرار نگرفت و امروز خیلی از اقلام ضروری از سبد معیشت کارگران خارج شده است.

آیت الله لاریجانی از نمایندگان کارگری خواست پیشنهادات خود را به صورت مکتوب و کارشناسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه دهند تا برای گنجاندن آن در برنامه توسعه هفتم بررسی و چاره اندیشی شود.

این مقام مسئول با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان شرکتی، افزود: برخی شرکت های واسطه بیش از ۳۰ درصد حقوق را می‌گیرند که این اصلا پذیرفتنی نیست، اما بار مالی که دولت مدعی است از اجرای آن متحمل می شود مربوط به تعهدی است که پس از بازنشستگی به آن وارد می شود و پس از ثبت قرارداد کار معین شرایط و انتظار طبیعی دیگری برای ارتقا شغلی ایجاد بوجود می آید که نیاز به بررسی بیشتر و تخصصی در این حوزه وجود دارد.

نصرالله دریابیگی ازفعالان جامعه کارگری و دبیراجرایی خانه کارگر استان مازندران در این دیدار گفت: متاسفانه دغدغه کارگران از بهبود معیشت به امکان انجام هزینه های کفن و دفن تقلیل پیدا کرد در حالیکه انتظار آنها از مسوولان بالا نیست و در قبال انجام کار سخت روزانه تامین حداقل های زندگی را مطالبه می کنند.

دریابیگی با اشاره به اعتراضات گسترده کارگران وبازنشستگان وتشکل های مختلف کارگری به مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: روح این برنامه با عدالت اقتصادی و اجتماعی نمی خواند و آرامش کارگران را سلب نموده ازاین رو انتظار داریم شورای محترم نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت نظام دراین راستا منافع ومصالح نظام وکارگران را مد نظرقرار دهند.

دریابیگی مراتب اعتراض شدید بازنشستگان تامین اجتماعی استان و۴ میلیون بازنشسته این سازمان درکشور ودهها میلیون کارگر شریف ایرانی به مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی را به حضرت آیت الله آملی لاریجانی ابلاغ کرد وگفت: این مصوبه تبعات فراوانی را برای جامعه داشته واگر ازسوی شورای نگهبان رد نشود؛ اعتراضات گسترده ای را در پی خواهد داشت.

منبع: اطلاعات انلاین