قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۶ آذر ۱۴۰۲، همانند اغلب روزهای گذشته، تغییرات بسیار کمی دارد. البته برخی محصولات بازار داخلی، افزایش قیمت جزئی را تجربه کردند که این مورد در بازار خودروهای مونتاژی نیز دیده می‌شود. نرخ دلار در روز گذشته، تغییری نداشت و با نرخ‌های هفته قبل معامله می‌شد. همین امر دلیل بزرگی برای […]

قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۶ آذر ۱۴۰۲، همانند اغلب روزهای گذشته، تغییرات بسیار کمی دارد. البته برخی محصولات بازار داخلی، افزایش قیمت جزئی را تجربه کردند که این مورد در بازار خودروهای مونتاژی نیز دیده می‌شود.

نرخ دلار در روز گذشته، تغییری نداشت و با نرخ‌های هفته قبل معامله می‌شد. همین امر دلیل بزرگی برای ثبات و رکود در بازار خودرو، همانند سایر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن است. احتمالاً افزایش قیمت دو روز گذشته به دلیل ثبات بیش از حد بازار در هفته‌های گذشته و ناامیدی مردم از واردات خودرو باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی در بیشتر موارد، باثبات بوده اما برخی دیگر، افت و خیز جزئی دارند.

ساینا S اتوماتیک که جزو خودروهای اقتصادی اتومات شرکت سایپا به شمار می‌رود، حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان رسید.

کدام خودروها افزایشی و کاهشی شدند؟ / دیگنیتی پرستیژ ۵۰ میلیون گران شد

کوییک دنده‌ای R محصول دیگری از این شرکت بوده که هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با ۳۵۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ که لوکس‌ترین سدان دنده دستی ایران خودرو محسوب می‌شود که نسبت به روز گذشته سه میلیون تومان ارزان شده و به قیمت ۶۴۶ میلیون تومان رسیده است.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای داخلی است که طی روزها گذشته، تغییری نداشت؛ اما امروز چهار میلیون تومان ارزان شده و به ۷۳۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی نیز امروز افت و خیز جزئی را تجربه می‌کند.

جک S۵ نیوفیس که یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژی بازار است، امروز پنج میلیون تومان گران شده و به نرخ یک میلیارد ۳۲۰ میلیون تومان رسید.

کدام خودروها افزایشی و کاهشی شدند؟ / دیگنیتی پرستیژ ۵۰ میلیون گران شد

کی‌ام‌سی K۷ کراس‌اوور جدید کرمان موتور بوده که امروز حدود ۱۰ میلیون تومان گران شده و با یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ کراس‌اوور بهمن موتور برای رقبای گران‌قیمت مونتاژی است که رکورد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته را به نام خود ثبت کرد. این خودرو حدود ۵۰ میلیون تومان گران شده و به نرخ دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

موثرترین عامل تغییرات قیمت خودرو در بازار فعلی، نرخ دلار در بازار آزاد به شمار می‌رود. بنابراین تا زمانی که دولت توانایی کنترل دلار را داشته باشد، قیمت خودرو در ثبات و رکود به روند خود ادامه می‌دهد و افزایش قیمت‌های جزئی که روز گذشته و امروز رخ می‌دهد، کاملاً مقطعی و گذرا خواهد بود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین