خبر جدید از شیوع بیماری هولناک در چین رسید!
خبر جدید از شیوع بیماری هولناک در چین رسید!

تسنیم نوشت: یک مقام سازمان جهانی بهداشت با تأکید بر این که هیچ عامل بیماری‌زای غیرطبیعی در موارد اخیر بیماری‌های تنفسی در چین مشاهده نشده گفت که افزایش در نرخ شیوع این بیماری‌ها به اندازه مرحله قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ نیست. ماریا ون کرکوف تصریح کرد: افزایش نرخ ابتلا به این بیماری‌ها به نظر می‌رسد […]

- خبر جدید از شیوع بیماری هولناک در چین رسید!

تسنیم نوشت: یک مقام سازمان جهانی بهداشت با تأکید بر این که هیچ عامل بیماری‌زای غیرطبیعی در موارد اخیر بیماری‌های تنفسی در چین مشاهده نشده گفت که افزایش در نرخ شیوع این بیماری‌ها به اندازه مرحله قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ نیست.

ماریا ون کرکوف تصریح کرد: افزایش نرخ ابتلا به این بیماری‌ها به نظر می‌رسد ناشی از ابتلای کودکان به پاتوژن‌هایی باشد که آنها در طول محدودیت‌های دوران کرونا از آن در امان مانده بودند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای با نشریه پزشکی STAT گفت: «ما خواستار مقایسه آمارها با آمارهای قبل از همه‌گیری کرونا شدیم. قله‌های موج‌هایی که الان می‌بینیم به اندازه‌ای که در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ شاهد آن بودیم نیست.»

سخنگوی کمیسیون ملی سلامت چین هم روز یکشنبه گفته بود افزایش ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی به دلیل گردش همزمان چندین نوع عامل بیماری‌‌زا به ویژه آنفولانزا است.

افزایش نرخ بیماری‌های تنفسی هفته گذشته موجب نگرانی‌های عمومی شد که WHO  خواستار ارائه اطلاعات بیشتر از سوی چین درباره افزایش شیوع ذات‌الریه تشخیص‌داده‌نشده در کودکان شده بود. 

در روزهای گذشته بیمارستان‌های چین مملو از موارد بیماری‌های تنفسی و کودکان بیمار شده‌اند که از علائم مشابه ذات‌الریه شکایت دارند. یک بیمارستان کودکان در پکن پیشتر به رسانه دولتی CCTV گفته بود که روزانه حداقل ۷۰۰۰ بیمار در این مؤسسه پذیرش می شوند که بسیار فراتر از ظرفیت آن است.

افزایش تعداد موارد ابتلا به این بیماری تنفسی در کودکان باعث شد سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه درخواست رسمی خود را برای دریافت اطلاعات درمورد این بیماری‌های تنفسی گزارش شده از ذات‌الریه، صادر کند.

بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت ایران نیز دو روز پیش اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس جدید در چین را تایید نکرده و این عامل بیماری‌زا هنوز به ایران نیز نیامده است.

متخصصان توصیه می‌کنند مردم در اماکن سرپوشیده از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علائم بیماری،‌ از منزل خارج نشوند.

منبع: اطلاعات انلاین