امروز معاملات بازار طلا در مسیر نزولی قیمت بازگشایی شد. قیمت طلا و انواع قطعات سکه تا نیمه‌های روز کاهشی بود اما به محض اینکه معاملات پشت خطی، قیمت دلار را در روند افزایشی قرار داد، قیمت فلز گران‌بها هم صعودی شد. این روند به‌ویژه با رشد قیمت طلای جهانی در آغاز هفته معاملاتی در […]

- پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۷ آذر ۱۴۰۲ / بازار طلا تحت تاثیر این اتفاق مهم است

 امروز معاملات بازار طلا در مسیر نزولی قیمت بازگشایی شد. قیمت طلا و انواع قطعات سکه تا نیمه‌های روز کاهشی بود اما به محض اینکه معاملات پشت خطی، قیمت دلار را در روند افزایشی قرار داد، قیمت فلز گران‌بها هم صعودی شد. این روند به‌ویژه با رشد قیمت طلای جهانی در آغاز هفته معاملاتی در بازارهای بین‌المللی تقویت شد.

بر همین اساس، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار تا پایان معاملات امروز به دو میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رسید و قیمت مثقال طلای ۱۸ عیار هم در سطح ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان قرار گرفت.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در آغاز به کار بازارهای بین‌المللی، با صعود به پله دو هزار و ۱۳ دلاری، روندی افزایشی را طی می‌کند. در همین حال بررسی معاملات پشت خطی دلار هم حاکی از تلاش افزایشی‌ها برای بالا بردن قیمت دلار است. بر همین اساس کارشناسان بازار طلا و ارز پیش‌بینی می‌کنند  در صورتی که این دو بال پرواز قیمت طلا و سکه همچنان صعودی باشند، دیدگاه سرمایه‌گذاری را تقویت کرده و موجب رشد تقاضا در بازار طلا و سکه خواهند شد. از همین رو برای فردا و روزهای پیش رو باید چشم به دلار و طلای جهانی دوخت.

در پایان معاملات امروز بازار طلا، قیمت سکه امامی به ۲۸ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۵ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان شد. قیمت نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد و قیمت ربع سکه طلا ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است. قیمت سکه گرمی هم پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.

۲۲۳۲۲۳

منبع: خبـرآنلاین