به گزارش زیرنویس، جلال آفاقی دادستان مرکز استان در نشست تخصصی فرماندهان انتظامی، روسای پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌های اردبیل با تاکید بر اینکه پلیس باید نماد اقتدار ملت باشد، ضمن اعلام حمایت کامل دادستانی از اقدامات قانونی ضابطین، نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش را تشریح کرده، تداوم مقابله با هرگونه […]

به گزارش زیرنویس، جلال آفاقی دادستان مرکز استان در نشست تخصصی فرماندهان انتظامی، روسای پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌های اردبیل با تاکید بر اینکه پلیس باید نماد اقتدار ملت باشد، ضمن اعلام حمایت کامل دادستانی از اقدامات قانونی ضابطین، نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش را تشریح کرده، تداوم مقابله با هرگونه جرائم مخل آرامش عمومی را خواستار شد.

وی با یادآوری ابلاغ اختیارات کامل قانونی خود به ضابطین در جهت انجام وظایف در آغاز طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، ظرفیت‌های قانونی و موادی از آیین دادرسی کیفری را بیان کرده، از ضابطین خواست؛ در مواجهه با اقدامات مجرمانه اراذل و اشرار به منظور حفظ آثار و ادله و جلوگیری از فرار متهم، برخورد مقتدرانه و قاطع قانونی داشته باشند.

توصیه برای توجه مستمر به ارزش و جایگاه لباس سربازی خدمت به ملت و میهن از بخش‌های دیگر صحبت‌های دادستان در جمع ضابطین انتظامی بود.

حسین سالاری معاون دادستان مرکز استان نیز در این نشست تخصصی با تشریح ابعاد امنیت، بر توسعه و ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی تاکید کرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود، قضازدایی و جرم‌زدایی را از اصول مهم در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دانسته، از مراجع انتظامی خواست با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و ضوابط و دستورالعمل‌های موجود، همچنین با تلاش برای اصلاح ذات‌البین از تشکیل پرونده‌های قضایی بی‌مورد جلوگیری کنند.

منبع خبر: رکنـا