به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، یکی از مسوولان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رویترز از تمدید توافق آتش‌بس سخن گفت. این مسوول صهیونیست اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر ۱۰ اسیر جدید صهیونیست نزد حماس با یک روز تمدید توافق آتش‌بس موقت موافقت خواهد کرد. وی در ادامه تاکید کرد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، یکی از مسوولان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رویترز از تمدید توافق آتش‌بس سخن گفت.

این مسوول صهیونیست اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر ۱۰ اسیر جدید صهیونیست نزد حماس با یک روز تمدید توافق آتش‌بس موقت موافقت خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی آماده است معادل ۳ برابر این تعداد را از اسیران فلسطینی آزاد کند و سقف تعداد روزهای تمدید توافق نیز ۵ روز تعیین شده است.

پیش از این «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی سخنانی اعلام کرد که ممکن است در ازای آزادی ۱۰ اسیر صهیونیست دیگر، آتش‌بس موقت در غزه به مدت یک روز تمدید شود.

خلیل الحیه یکی دیگر از اعضای ارشد جنبش حماس نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره با اشاره به این که حماس به دنبال توقف تجاوز ضدملت فلسطین و ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه است، تصریح کرد: منتظر به روز رسانی اطلاعات از سوی برادرانمان در نوار غزه در خصوص تعداد افراد بازداشتی هستیم. ما در رسیدن به توافق فراگیر برای تبادل کامل اسیران جدی هستیم.

جنبش حماس دیشب همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش خواهد بود آتش‌بس موقت را پس از پایان مدت ۴ روزه همان‌طور که در این توافق ذکر شده، از طریق مذاکره جدی جهت آزادکردن تعداد بیشتری از اسیران صهیونیست، تمدید کند.

منبع: مـهر