عدم تمرکز باعث تساوی پرسپولیس و النصر شد/ سپاهان بازی ۶ امتیازی را برد
عدم تمرکز باعث تساوی پرسپولیس و النصر شد/ سپاهان بازی ۶ امتیازی را برد

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره تساوی پرسپولیس برابر تیم النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم النصر همه بازیکنان خود را به جز تالیسکا در این بازی گذاشته بود و نشان داد که به امتیاز این بازی نیاز دارد. سرخپوشان با سیستم ۴-۴-۲ بازی می‌کردند و به حالت ۴-۵-۱ که می‌شدند […]

- عدم تمرکز باعث تساوی پرسپولیس و النصر شد/ سپاهان بازی ۶ امتیازی را برد

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره تساوی پرسپولیس برابر تیم النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم النصر همه بازیکنان خود را به جز تالیسکا در این بازی گذاشته بود و نشان داد که به امتیاز این بازی نیاز دارد. سرخپوشان با سیستم ۴-۴-۲ بازی می‌کردند و به حالت ۴-۵-۱ که می‌شدند سعی می‌کردند مالکیت توپ را در اختیار بگیرند و حملاتی روی النصر داشتند.

او افزود: تیم النصر در ضد حملات، به سمت دروازه پرسپولیس هجوم می‌آورد و بیشتر جنگ در میانه میدان بود، اما بعد از اخراج بازیکن النصر شرایط طوری رقم خورد که پرسپولیس سوار بر بازی شد و طبیعی بود که تیم النصر عقب نشینی می‌کند و چشم به ضد حملات می‌دوزد.موقعیت‌هایی پرسپولیس در این بازی داشت، اما عدم تمرکز مهاجمانش باعث شد که نتوانند موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنند و در نهایت بازی به تساوی کشیده شد.

سید صالحی درباره برد تیم سپاهان برابر تیم نیروی هوایی عراق در لیگ قهرمانان آسیا گفت: سپاهان با نیروی هوایی عراقی بازی داشت که شرایط تیم‌های عراقی نزدیک به فوتبال کشورمان است. این بازی حساسیت بالایی داشت. تیم سپاهان بازی را خوب شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی بازی با اشتباهی که در خط دفاعی حریف خود اتفاق افتاد،  توانست به گل برسد و بعد از گل حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بازی را در اختیار داشت، اما بعد از آن نتوانست بازی همیشگی خود را انجام بدهد و بیشتر حملات نیروی هوایی عراقی از سمت چپ و راست سپاهان بود و یکی، ۲ موقعیت خطرناک داشتند که هم سیو نیازمند و هم بی دقتی مهاجم نیروی هوایی باعث شد که نیمه اول با یک گل به نفع سپاهان به پایان برسد.

او افزود: طبیعی بود که سپاهان در نیمه دوم دست به تغییر می‌زند و مورایس سعی کرد که شهریار مغانلو را به بازی بیاورد و سعی کند که بازی مستقیم انجام بدهد و تیمش عقب بنشیند. به نظرم خط دفاع سپاهان به خصوص دفاع وسط در این بازی بی نقص بود و توانستند تا دقیقه آخر بازی را کنترل کنند و بازی ۶ امتیازی را بردند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه شانس تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم سپاهان ۱۰ امتیازی است و صعودش به بازی آخر کشیده می‌شود. اگر تیم نوبهار بتواند برابر تیم الهلال پیروز شود یکی از تیم‌های صعود کننده خواهد بود. تیم سپاهان ۱۰ امتیازی شد و این تیم شرایطش نسبت به پرسپولیس ۸ امتیازی بهتر است، اما بازی آخر سپاهان برابر الاتحاد در عربستان است و آنجا هم باید امتیاز بگیرد.

او در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم هفته آخر برای همه تیم‌های دوم گروه‌ها تعیین کننده است که این هفته باید بازی‌ها تمام شود تا در این باره نظر بدهیم. قاعدتا بازی آخر تیم پرسپولیس  با الدحیل ساده‌تر است، چون الدحیل شانسی برای صعود ندارد، اما تیم سپاهان بازی سختی برابر الاتحاد در عربستان دارد. باید ببینیم شرایط به چه صورت رقم می‌خورد و اتفاق می‌افتد.

باشگاه خبرنگاران