جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است مدیرعامل تیم می‌تواند نقش غیرقابل انکاری در بالا بردن روحیه بازیکنان تیم ایفا کند و در این رابطه تزریق پول به بازیکنان تیم بعد از مشکلی که با بازیکنان پیدا کرد قادر است روحیه تیم را بالا ببرد.  به نظرتان پرسپولیس با روند نزولی که از صدر داشته […]

- عیسی و لوکادیا نباید از ۲۰۰ متری باشگاه پرسپولیس رد شوند/ دستیاران به یحیی کمک فکری نمی‌کنند

جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است مدیرعامل تیم می‌تواند نقش غیرقابل انکاری در بالا بردن روحیه بازیکنان تیم ایفا کند و در این رابطه تزریق پول به بازیکنان تیم بعد از مشکلی که با بازیکنان پیدا کرد قادر است روحیه تیم را بالا ببرد.

 به نظرتان پرسپولیس با روند نزولی که از صدر داشته قادر است به نوعی فاصله امتیازی‌اش را جبران کند؟

به نظرم اگر خود بازیکنان بخواهند و به نوعی متحد و یکدل شده و کدورت‌ها و اختلاف‌ها را کنار بگذارند حتماً قادرند باز هم به روزهای خوبی برسند و فاصله امتیازی‌شان را جبران کنند، چه بسا که هنوز هفته‌های زیادی باقی مانده و به نوعی کار از کار نگذشته که نتوان حرکتی انجام داد.

 بضاعت پرسپولیس را به لحاظ بازیکن به نوعی پایین‌تر از تیم‌های دیگر خصوصاً دو مدعی دیگر قهرمانی نمی‌دانید؟!

من بضاعت پرسپولیس را به لحاظ بازیکن کم نمی‌دانم و معتقدم که به همین بازیکنان اگر به موقع پول داده شود و باشگاه در چهارچوب آنچه که متعهد شده است عمل کند حتماً پرسپولیس می‌تواند روزهای خوب خودش را تکرار کند و بازیکنان به نظرم با شارژ احیا می‌شوند.

 اما این نکته را قبول دارید که پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است؟

بله پرسپولیس صد درصد به جذب بازیکن نیاز دارد. جدا از این به نظرم پرسپولیس حتماً یک مدافع چپ کلاسیک هم می‌خواهد تا مانند جناح راست بتوانیم در کناره‌ها هم فعال‌تر شده و از این جناح بیشتر روی دروازه حریف حمله کنیم.

 به نظرتان با جذب لوکادیا و عیسی شرایط پرسپولیس بهتر نخواهد شد؟

به نظرم این بازیکن‌ها نباید از دویست متری باشگاه پرسپولیس هم رد شوند چون این بازیکنان ارزش پرسپولیس را به پول و مسائل دیگر فروختند و برای باشگاه و هوادارش ارزش قائل نشدند، به همین دلیل تحت هر شرایطی به نظرم نباید این دو بازیکن را به پرسپولیس برگرداند. باشگاه پرسپولیس بهترین تیم ایران است، به همین دلیل حتماً باید ارزش هواداران و باشگاه حفظ می‌شد؛ اقدامی که از سوی دو بازیکنی که گفتم به هیچ‌وجه رعایت نشد، به همین دلیل نباید دیگر چنین بازیکنانی را به پرسپولیس برگرداند.

 تمدید نشدن قرارداد یحیی برای سال‌های آینده به نظرتان انگیزه این مربی را کمتر نساخته؟

نه من این مسأله را در خصوص یحیی قبول ندارم و معتقدم او مربی‌ای نیست که دل به کار ندهد و انگیزه‌اش نیز کم نشده چون باشگاه دولتی است و همه چیز به تزریق منابع مالی به باشگاه برمی‌گردد، چرا که منابع مالی باشگاه باید جدا شود تا باشگاه بتواند خودش بهترین تصمیم‌ها را در خصوص تیم و مصلحت‌اش بگیرد، به همین دلیل همه می‌دانیم ما باشگاه حرفه‌ای نیستیم که بتوانیم اصول و شرایط حرفه‌ای را برای مربی‌مان مهیا سازیم و قبل از اینکه قراردادش تمام شود به نوعی با بستن قرارداد جدید به اوضاع سر و سامان بدهیم.

 بعضی‌ها این ایراد را به بازیکنان پرسپولیس وارد می‌سازند که تا دقیقه آخر نمی‌جنگند!

به نظرم این موضوع به بدنسازی و تا حدودی هم مسأله روانی بازیکنان بازمی‌گردد. شاید راه و روش آمادگی بدنی بازیکنان خوب نبوده و در این راستا هم بازیکنان به شکل خوبی آماده نشده‌اند و به لحاظ بدنی آن طراوت و شادابی که بازیکنان باید داشته باشند را در تیم‌مان نمی‌بینیم، از این رو حتماً باید به لحاظ مالی به تیم رسیدگی بهتری شود و در کنار این مسأله روی بدن بازیکنان بیشتر کار شود و مشکلات برطرف شود تا بازیکنان حتی به قولی برای ۱۲۰ دقیقه جنگیدن هم آمادگی خوبی داشته باشند و کم نیاورند.

 در رابطه با نیمکت پرسپولیس و کادر فنی این تیم که خیلی‌ها معتقدند یحیی روی نیمکت تنها است چه عقیده‌ای دارید؟

بله من هم معتقدم یحیی بعد از رفتن کریم و مطهری به نوعی تنها شد و کادر فنی او در مواقعی که کار گره می‌خورد و باید به او کمک فکری لازم را بدهند کمکی به یحیی نمی‌کنند یا اگر هم این کار انجام می‌شود به حدی نیست که بتواند گره فکری تیم را باز کند.

منبع: خبـر ورزشی