یاسر کرمی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: امسال ١٠ هزار و ٨٠٠ نفر در استان کرمانشاه تحت آموزش دوره‌های مختلف سوادآموزی قرار گرفتند و این دوره‌ها شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم است. وی افزود: در دوره سوادآموزی ابتدایی ترین مسائل سواد، آموزش داده می‌شود و در دوره انتقال، مفاهیمی که در […]

- ١٠ هزار و ٨٠٠ نفر در مراکز سوادآموزی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

یاسر کرمی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: امسال ١٠ هزار و ٨٠٠ نفر در استان کرمانشاه تحت آموزش دوره‌های مختلف سوادآموزی قرار گرفتند و این دوره‌ها شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم است.

وی افزود: در دوره سوادآموزی ابتدایی ترین مسائل سواد، آموزش داده می‌شود و در دوره انتقال، مفاهیمی که در دوره سوادآموزی تدریس شده دوره سوم تا ششم را نیز در بر می‌گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در دوره تحکیم تمام این دوره‌های آموزشی را با تدریس دوباره، یادآوری می‌کنند تا فراموش نشود.

وی گفت: برای هر سه دوره کارنامه صادر می‌شود و از این دوره‌ها فارغ التحصیل می‌شوند و در حال حاضر حدودا ٢۵ هزار نفر بی‌سواد در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گروه سنی دانش‌آموزان نهضت‌های سوادآموزی از ١٠ تا ۵٩ سال است و افراد بالای ١٠ سال بزرگسال محسوب شده و به نهضت سوادآموزی منتقل می‌شوند.

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه حدود ١۵ مرکز محلی یادگیری وجود دارد که انواع آموزش به بیسوادان و کم سوادان ارائه می‌شود، ٢ قشری که با آن‌ها سر و کار داریم بیسوادان مطلق و افراد کم سواد است و دوره تحکیم و انتقال برای کم سوادان طراحی شده است.

این مقام مسئول تشریح کرد: در کنار آموزش اصلی، آموزش‌های فنی حرفه‌ای و تابعی مورد نیاز جامعه کنونی به فراخور منطقه در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی اذعان کرد: به عنوان مثال در بخش نوسود و یا در بخش‌های دیگر که نیاز آن منطقه است، در سرپل ذهاب آموزش فرش بافی را داریم که به فراخور نیاز و خواست جامعه است.

منبع: خبـرآنلاین