جدول سال تقویمی لیگ برتر ۲۰۲۳ استون‌ویلا را  بین چهار تیم برتر نشان می‌دهد در حالی که چلسی باید نگران سقوط باشد. یک ماه از فعالیت فوتبالی باشگاه‌ها در سال جاری باقی مانده و باشگاه‌ها توجه خود را به پنجره نقل و انتقالات ژانویه معطوف کرده‌اند. چلسی در ابتدای سال ۲۰۲۳ انسو فرناندس و میخایلو […]

جدول سال تقویمی لیگ برتر ۲۰۲۳ استون‌ویلا را  بین چهار تیم برتر نشان می‌دهد در حالی که چلسی باید نگران سقوط باشد. یک ماه از فعالیت فوتبالی باشگاه‌ها در سال جاری باقی مانده و باشگاه‌ها توجه خود را به پنجره نقل و انتقالات ژانویه معطوف کرده‌اند. چلسی در ابتدای سال ۲۰۲۳ انسو فرناندس و میخایلو مودریک را به خدمت گرفت. این خریدها قرار بود نویدبخش صعود در ثروت آبی‌ها باشند اما در واقع همه چیز بدتر شد و تا به اینجای کار بدترین نتیجه را کسب کردند. چلسی با تنها ۸ قهرمانی در لیگ در سال ۲۰۲۳ و چهار سرمربی مختلف، نتوانست در فصل گذشته به نیمه بالای جدول برسد و در رده دوازدهم ایستاد. آخرین باری که آنها نتوانستند در جمع ده تیم برتر قرار بگیرند، فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ بود و بدترین عملکرد آنها قبل از آن در رده چهاردهم در فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳ بود. و به نظر می‌رسد که دست و پا زدن‌های تمام نشدنی باشگاه غرب لندن ادامه دارد.

بر اساس جدول سال تقویمی ۲۰۲۳، بزرگترین شوک جایگاه پانزدهم چلسی است؛ با کسب ۳۶ امتیاز از ۳۶ بازی. آبی‌ها پشت ناتینگهام فارست و کریستال پالاس قرار دارند که هر دو در ۳۵ بازی ۳۸ امتیاز کسب کردند. در همین حال، وضعیت چهار تیم برتر کمی متفاوت است با آنچه در پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ شاهد بودیم. منچسترسیتی (۸۲ امتیاز) در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن آرسنال (۷۱ امتیاز)، استون ویلا (۷۱ امتیاز) و لیورپول (۶۷ امتیاز) قرار دارند. منچستریونایتد و نیوکاسل به ترتیب به رتبه‌های پنجم و ششم سقوط کرده‌اند.

شاگردان اونای امری شروع فوق‌العاده‌ای در این فصل با ۹ پیروزی و رکورد خانگی بدون شکست داشته‌اند. و تیم یورگن کلوپ در کمال تعجب همان میزان امتیاز تیم اریک تن‌هاخ را دارد که در ماه‌های ابتدایی فصل جاری با مشکل مواجه شده بود. اما آنچه که حتی شگفت‌انگیزتر است این است که یونایتد هفت امتیاز از تیم درجه یک ادی هاو جلوتر است. علیرغم شروع عالی آنژه پستکوگلو در تاتنهام، آنها در رده هشتم جدول قرار دارند.

چلسی در رده پانزدهم قرار می‌گیرد. پس از تیم مائوریسیو پوچتینو، اورتون و بورنموث قرار دارند. و لستر، لیدز و ساوتهمپتون بالاتر از لوتون، شفیلد یونایتد و برنلی ایستادند.

بیشتر بخوانید:

جدول سال تقویمی لیگ برتر/ چلسی در آستانه سقوط

منبع: خبـر ورزشی