به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه چهارمین گشت دوره‌ای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مبنی بر بازرسی و نظارت بر بنگاه‌های املاک شهر کرمان گفت: بنا داریم بنگاه‌های مشاورین املاک شهر کرمان را مورد رصد و آموزش قرار دهیم. قویدل افزود: هدف تیم مشترک بازرسی، نظارت […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه چهارمین گشت دوره‌ای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مبنی بر بازرسی و نظارت بر بنگاه‌های املاک شهر کرمان گفت: بنا داریم بنگاه‌های مشاورین املاک شهر کرمان را مورد رصد و آموزش قرار دهیم.

قویدل افزود: هدف تیم مشترک بازرسی، نظارت بر واحدهای صنفی و پیشگیری از تخلفات و جرایم بعدی است به خصوص در واحدهایی که با سرمایه‌های مردم در ارتباط هستند.

این مقام قضایی در ادامه خاطرنشان کرد: این تیم در حوزه املاک و خودرو تشکیل شده است و بصورت مستقیم از این واحدهای صنفی بازرسی به عمل می‌آید.

قویدل گفت: به علاوه دوره‌های آموزشی اولیه و تخصصی نیز برای متصدیان بنگاه‌ها و مشاورین املاک کرمان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان سپس یادآوری کرد: در این بازرسی از ۱۵ بنگاه املاک مناطق مختلف شهر کرمان بازرسی میدانی به عمل آمد.

قویدل با اشاره به اینکه در این گشت ۶ بنگاه املاک به دلیل نداشتن مجوز کسب پلمب شدند، گفت: متصدیان این بنگاه‌ها که فاقد مجوز بوده‌اند، علیرغم دریافت تذکرات قبلی همچنان به فعالیت خود ادامه داده‌اند تا اینکه در این بازدید با دستور بازپرس مولایی، دستور پلمب بنگاه آنان صادر شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۴ بنگاه به دلیل تخلفات صنفی طبق موضوع مواد قانونی ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی، اخطار پلمب دریافت کردند.

یادآوری می‌شود: بازدید از بنگاه‌های املاک شهر کرمان با حضور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب عمومی کرمان، معاون تعزیرات حکومتی استان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، نماینده پلیس اماکن، اتاق اصناف و رئیس اتحادیه املاک کرمان انجام شد.

منبع: مـهر