یحیی گل‌محمدی در کنفرانس بعد از بازی با النصر اشاره به نکته بسیار مهمی کرد. او انگار نوشته‌های کارشناسان در رسانه‌ها را مقابل خود گذاشته و از روی آن می‌خواند. به حرف‌های یحیی دقت کنید؛ «تساوی در زمین النصر برای ما ارزشمند است و باید خودمان را برای بازی با الدحیل آماده کنیم. برای بالا […]

- مرگ و زندگی پرسپولیس مقابل یک تیم خاص؛ این مأموریت دشوار نیست/ حق با شماست آقای گل‌محمدی!

یحیی گل‌محمدی در کنفرانس بعد از بازی با النصر اشاره به نکته بسیار مهمی کرد. او انگار نوشته‌های کارشناسان در رسانه‌ها را مقابل خود گذاشته و از روی آن می‌خواند. به حرف‌های یحیی دقت کنید؛ «تساوی در زمین النصر برای ما ارزشمند است و باید خودمان را برای بازی با الدحیل آماده کنیم. برای بالا رفتن از این گروه فقط یک راه داریم و آن هم بردن الدحیل است. دیدار با الدحیل، بازی مرگ و زندگی و شاید مهمترین بازی سال ما است.»

این دقیقاً همان مطلب ماست که بعد از بازی رفت با النصر نوشتیم. بعد از تساوی برگشت با استقلال تاجیکستان هم نوشتیم پرسپولیس در دو بازی باقیمانده‌اش برای صعود به دور بعدی در لیگ قهرمانان آسیا به چهار امتیاز نیاز دارد. ماموریت سخت برای ایران تا نماینده اش به مرحله حذفی صعود کند.

اگر پرسپولیس بازی برگشت مقابل استقلال تاجیکستان امتیاز از دست نمی‌داد، اصلاً نیازی به امتیازات بازی با النصر نداشت. بعد از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان نوشتیم که پرسپولیس با بردن رفت و برگشت استقلال تاجیکستان، یک مساوی در قطر برابر الدحیل و پیروزی خانگی مقابل تیم قطری می‌تواند صعود کند، بدون نیاز به امتیازات دو بازی با تیم رونالدو!

این مطلب را بعد از بازی با النصر هم تکرار کردیم که پرسپولیس در آزادی با دو گل مغلوب شد اما متاسفانه دو امتیاز با ارزش در تاجیکستان جا ماند و خوشبختانه پرسپولیس از عربستان با یک امتیاز برگشت و الدحیل نیز حالا دیگر شانس صعود ندارد و حذف شده است.

از اول هم بنای ما برای پیروزی در بازی برگشت مقابل تیم قطری بود. تیم پرستاره‌ای که حتی کوتینیو هم نتوانست کمکی برای صعودش بکند. حالا پرسپولیس در عربستان جبران کرده و قرار نهایی کماکان باقیست، همان که یحیی به آن اشاره کرد.

پرسپولیس در آزادی باید الدحیل را ببرد. قبلا همین کار را کرده و غیرممکن نیست. وقتی پرسپولیس که در چهار بازی اخیر خود در عربستان ۴ شکست سه بر صفر داشت توانست از این کشور با امتیاز برگردد، بردن دوباره الدحیل در آزادی که کار سختی نیست!

به کارنامه پرسپولیس در یک دهه اخیر در خاک عربستان نگاه کنید:
سال ۲۰۱۲: الاتحاد ۳ – ۰ پرسپولیس
سال ۲۰۱۵: النصر ۳ – ۰ پرسپولیس
سال ۲۰۱۵: الهلال ۳ – ۰ پرسپولیس
سال ۲۰۲۱: الهلال ۳ – ۰ پرسپولیس

و تازه این تساوی با ارزش که می‌توانست به راحتی پیروزی باشد به قول گل‌محمدی بعد از مشکلاتی زیاد به دست آمد؛ «هر تیمی مقابل النصر بازی کند به مشکل می خورد حتی اگر این تیم ۱۰ نفره باشد. بازی شجاعانه ای از تیم خودمان دیدیم. ما به سختی به ریاض رسیدیم. بازیکنانم هر چه در زمین داشتند ارائه کردند. تعویض های ما به خاطر مصدومیت بازیکنان بود چون از جان مایه گذاشتند. از تک تک آنها تشکر می کنم و از آنها ممنونم. برای رسیدن به ریاض مشکلات پشتیبانی داشتیم.»

و حالا قدم آخر ماموریت برای صعود، یک ۹۰ دقیقه در آزادی به کمک هواداران و ۳ امتیاز مقابل نماینده قطر…

بیشتر بخوانید: وقتی رونالدو به شکلی متفاوت نشان داد بهترین بازیکن تاریخ است!/ CR7 بااخلاق؛ مرد اول نبرد النصر – پرسپولیس

منبع: خبـر ورزشی