به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که توقف جنگ در غزه به معنی انحلال و فروپاشی اسرائیل خواهد بود. هفته گذشته نیز، «ایتمار بن گویر» که از او به عنوان افراطی‌ترین وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یاد می‌شود، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که توقف جنگ در غزه به معنی انحلال و فروپاشی اسرائیل خواهد بود.

هفته گذشته نیز، «ایتمار بن گویر» که از او به عنوان افراطی‌ترین وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یاد می‌شود، در واکنش به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین اسرائیل و جنبش حماس، آن را یک اشتباه تاریخی و تسلیم شدن تل‌آویو در برابر یحیی السنوار رییس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، وی که خود و اعضای حزب متبوعش در کابینه به این توافق رأی منفی داده‌اند، این توافق را اتفاقی خطرناک و اشتباهی تاریخی خواند و تصریح کرد که از نظر وی طرحی که باعث آزادی زنان و کودکان در نوار غزه شود، طرح اخلاقی نیست و اقدامی غیر منطقی و غیر قابل تحقق به نظر می‌رسد.

این وزیر افراطی کابینه نتانیاهو کلیات این توافق را برای اسرائیل خطرناک توصیف و تاکید کرد که این رژیم بار دیگر اسیر تکرار اشتباهات گذشته شده و دیکته‌های یحیی السنوار رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه را پذیرفت.

وی بدون اشاره به تلفات و خسارات گسترده اقتصادی و انسانی رژیم اسرائیل از جنگ غزه و فشار بی‌سابقه بین‌المللی بر این رژیم مدعی شد که فشارها بر حماس سنگین است و در این شرایط نباید این فشارها متوقف شود، بلکه باید این روند ادامه پیدا کند. بن‌گویر با اشاره به اینکه وزرای حزب وی به این توافق رأی منفی داده‌اند، گفت که رهبران اسرائیل باید تصمیمات سختی بگیرند و بین گزینه‌های بد یکی را انتخاب کنند. در حالی که ۳۵ وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو از جمله «اسموتریچ»، وزیر تندرو دارایی کابینه، به توافق آتش‌بس با حماس رأی مثبت دادند، ایتمار بن گویر و دو وزیر دیگر هم حزبی او به این توافق رأی منفی داده بودند.

ساعاتی پیش از این، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که به نظر می‌رسد در خصوص روزهای هفتم و هشتم آتش‌بس تفاهم وجود دارد و در خصوص تداوم توافق در روزهای نهم و دهم نیز تفاهم اولیه وجود دارد.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که روند تحویل اسیران صهیونیست به صلیب سرخ در روز پنجم آتش‌بس آغاز شده است.

روزنامه عبری زبان «تایمز آف اسرائیل» اعلام کرد که طبق توافق انجام‌شده میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، قرار است ۵۰ بانوی اسیر فلسطینی و ۲۰ اسیر صهیونیست نزد حماس طی امروز و فردا مورد تبادل قرار بگیرند.

کمی پیش‌تر سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که در ۴ روز نخست توافق آتش‌بس موقت و مبادله اسیران بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی، در مجموع ۱۵۰ زندانی فلسطینی و ۶۹ اسیر صهیونیست آزاد شدند.

اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه‌های امنیتی و نظامی در برابر پایداری مردم غزه و شجاعت مقاومت فلسطین شکست خورده است.

حمدان افزود: زیان‌های دشمن در روزهای پیش‌رو بیشتر خواهد شد. اشغالگران به ۸۰ درصد از مساحت غزه پا نگذاشتند و این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد. تهدیدهای اسرائیل در خصوص از سرگیری جنگ تو خالی و برای مصرف داخلی است.

وی ادامه داد: تحویل اسیران در نقاط مختلف نوار غزه، دروغ‌بودن ادعاهای اشغالگران در خصوص تسلط بر غزه را روشن کرد. برقراری آتش‌بس در ۴ روز و آزادی ۱۵۰ نفر از اسیران ما، یک دستاورد ویژه ملی است. پیام روشنی که وجود دارد این است که اشغالگران چیزی جز زبان زور نمی‌فهمند.

منبع: مـهر