بارسلونا با شکست یاران طارمی صعود کرد/ دورتموند در میلان حسابش را در گروه مرگ جدا کرد
بارسلونا با شکست یاران طارمی صعود کرد/ دورتموند در میلان حسابش را در گروه مرگ جدا کرد

  در ادامه بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب چند دیدار همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه برگزار شد. در گروه H بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان پورتو بود که با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. گل نخست این مسابقه را پورتو در دقیقه ۳۰ با ضربه په په هافبک برزیلی‌اش به […]

- بارسلونا با شکست یاران طارمی صعود کرد/ دورتموند در میلان حسابش را در گروه مرگ جدا کرد

 

در ادامه بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب چند دیدار همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه برگزار شد.

در گروه H بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان پورتو بود که با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. گل نخست این مسابقه را پورتو در دقیقه ۳۰ با ضربه په په هافبک برزیلی‌اش به ثمر رساند، اما این گل دوام چندانی نداشت و بارسا دو دقیقه بعدبا ضربه ژائو کانسلو به گل تساوی رسید.

در دقیقه ۵۷ باز هم همکاری ستاره‌های پرتغالی بارسلونا برایشان گل‌ساز شد و پاس ژائو کانسلو به ژائو فلیکس رسید و این مهاجم گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند.

بارسلونا با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول گروه مستحکم و صعودش را قطعی کرد. پورتو و شاختار در این گروه ۹ امتیازی هستند و هفته آینده در جدال رودررو برای صعود به‌عنوان دیگر تیم این گروه مبارزه خواهند کرد.

در گروه F که موسوم به گروه مرگ شده است، میلان در ورزشگاه سن‌سیرو در مقابل دورتموند با نتیجه سه بر یک شکست خورد. مارکو رویس (پنالتی)، جیم باینو گیتنز و کریم آدیمی برای دورتموند گل زدند و ساموئل چاکوئزه هم تک‌گل روسونری را به ثمر رساند ضمن آنکه اولیویه ژیرو در دقیقه ۶ یک پنالتی برای میلان از دست داد.

در دیگر بازی این گروه، پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه از شکست خانگی مقابل نیوکاسل گریخت و به تساوی یک بر یک دست یافت. ایساک در دقیقه ۲۴ گل نیوکاسل را زد، اما امباپه در دقیقه ۹۸ از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

در جدول این گروه دورتموند حسابش را از سایر تیم‌های گروه مرگ جدا کرد و با ۱۰ امتیاز صعودش به دور بعد قطعی شد. پاری‌سن‌ژرمن هم با گل لحظات پایانی شانسش برای صعود افزایش یافت و با هفت امتیاز در رتبه دوم گروه قرار دارد. نیوکاسل و میلان هم با پنج امتیاز در هفته آخر برای اندک شانس صعودشان مقابل هم قرار خواهند گرفت و تلاش می‌کنند.

در گروه G منچسترسیتی سه بر دو از سد لایپزیش عبور کرد. هالند، فودن و آلوارز برای سیتی گل زدند.

در همین گروه یانگ بویز سوئیس با دو گل ستاره سرخ بلگراد را  مغلوب کرد. در جدول سیتی با ۱۵ امتیاز و لایپزیش با ۹ امتیاز اول و دومند و صعودشان از قبل مسجل شده بود.

در گروه E اتلتیکو مادرید در هلند سه بر یک فاینورد را شکست داد تا تکلیف این گروه را مشخص کند و علاوه بر صعود خودش، صعود لاتزیو را هم یک هفته قبل از پایان مسابقات دور گروهی قطعی کند. جهانبخش در این بازی به‌دلیل مصدومیت غایب بود.

باشگاه خبرنگاران