منتظر صدور روادید انگلیس هستیم/ تکواندو به روز‌های طلایی خود برمی‌گردد
منتظر صدور روادید انگلیس هستیم/ تکواندو به روز‌های طلایی خود برمی‌گردد

افلاکی سرمربی تیم ملی تکواندو درباره وضعیت کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: ما منتظر روادید انگلیس هستیم که اگر  این کشور مثل سری‌های قبل شیطنت نکند ۳ بازیکن خود از جمله حاجی موسایی، زندی و برخورداری را به مسابقات گرند پری می‌فرستیم تا ان‌شاءالله دو نفرشان سهمیه بگیرند. انگلیسی‌ها مثل همیشه ما را در، اما […]

- منتظر صدور روادید انگلیس هستیم/ تکواندو به روز‌های طلایی خود برمی‌گردد

افلاکی سرمربی تیم ملی تکواندو درباره وضعیت کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: ما منتظر روادید انگلیس هستیم که اگر  این کشور مثل سری‌های قبل شیطنت نکند ۳ بازیکن خود از جمله حاجی موسایی، زندی و برخورداری را به مسابقات گرند پری می‌فرستیم تا ان‌شاءالله دو نفرشان سهمیه بگیرند. انگلیسی‌ها مثل همیشه ما را در، اما  و اگر نگه داشته‌اند. فدراسیون تکواندو این دفعه آمد پیش دستی کرد و ۲ ماه زودتر از زمانی که آن‌ها مشخص کرده بودند مدارک  را به سفارت انگلیس فرستاد.

مسابقات گروهی و میکس تکواندو هیجانش بالا است 

او درباره اینکه جام جهانی تکواندو چطور بود، گفت: خیلی خوب بود و تکواندو به سمتی می‌رود که مسابقات تیمی در کنار مسابقات انفرادی برگزار می‌شود و با این شرایطی که پیش می‌رود می‌خواهند مسابقات انفرادی را محدود کنند و به دو نفر کاهش بدهند، اما مسابقات گروهی به صورت زنان و مردان و میکس برگزار کنند و می‌خواهند این نحوه اجرای مسابقات را در المپیک بگنجانند که با این روندی که وجود دارد و از سال ۲۰۰۵ مسابقات تیمی را داریم می‌بینیم و اکنون به مدت ۲ سال است که به  صورت جدی، مسابقات را این مدلی برگزار می‌کنند. به نظرم هم هیجانش بالاست و هم تماشاگر پسند است.

باید مسابقات میکس را در تکواندو بگنجانیم 

افلاکی درباره اینکه از عملکرد تکواندوکاران راضی بوده است، گفت: عملکرد تیم ملی در بخش پسران خوب بود و در بخش دختران انصافا تکواندوکاران خانم ما خوب کار کردند، اما باید به آن‌ها حق بدهیم چرا که به این صورت کار نکرده بودند نه به این مسابقات اعزام شده بودند و نه چنین مسابقاتی برگزار شده بود و فقط در اردویی در تهران تمرین کرده بودند. ضمن اینکه در بخش میکس باید این رشته را در تکواندو بگنجانیم و  وزارت ورزش در برگزاری این مسابقات درایت کند تا ما در آنجا حداقل  ۴ مدال در بخش میکس در المپیک داشته باشیم.  

تکواندو ما در گذشته  عقب بود  

سرمربی تکواندو درباره اینکه دو دوره است که این رشته ورزشی در المپیک نتیجه نگرفته است و انتظار از تیم ملی در این دوره بالا است، گفت: اولا به نظرم دوستان یک مقدار انصاف داشته باشند و هادی ساعی یک سال و نیم است که رئیس فدراسیون تکواندو شده است. تیم‌هایی که در ۴ سال برای سهمیه المپیک داشتند، می‌جنگیدند و خودشان را در کوران مسابقات قرار دادند و آمدند و رفتند. شما نگاه کنید ورزشکاران ما با نفرات رنک‌های اول دنیا تن به تن می‌شوند و بازی‌ها را از آن‌ها می‌گیرند و در رقابت با آن‌ها درآمدیم. تکواندو ما خیلی عقب بود. البته من نمی‌گویم تکواندو  کشتی به گل نشسته بود و این صحبت‌ها نیست. تکواندو ایران همیشه پرقدرت و پرخاصیت است، اما ما از میادین دور بودیم و هادی ساعی زمانی که به این فدراسیون آمد با وجود تمام مشکلات مالی روی کار ایستاد و  شروع به اعزام تیم‌های ملی کرد و بیش از ۲۱ اعزام برای گرفتن سهمیه المپیک داشتیم. ما در کورس رقابت با ورزشکارانی هستیم که قهرمان المپیک، نایب قهرمان المپیک و قهرمان امید‌های المپیک هستند و بازیکنان ما  رنک‌های اول تا سوم  جهان را بردند. یک مقدار مردم ما صبور باشند و از تکواندو حمایت کنند.

او در پایان گفت: من به بازیکنان خود افتخار می‌کنم و قول می‌دهم که در سال‌های خیلی نزدیک تکواندو به همان  روز‌های طلایی خود  با یک نسل طلایی‌تر برمی گردد.

باشگاه خبرنگاران