پرسپولیس در حالی توانست یک مساوی بدون گل از النصر در خانه اش بگیرد که تیم عربستانی از دقیقه ۱۷، ده نفره بازی می‌کرد. یحیی گل محمدی پس از پایان دیدار با النصراز تمامی شاگردانش در رختکن تیم تشکر کرد اما از یک بازیکن رضایت ۱۰۰ درصدی داشت. مسعود ریگی هافبک دفاعی کم‌حرف و بی‌حاشیه […]

- تنها بازیکن پرسپولیس که مقابل النصر رضایت یحیی را جلب کرد چه کسی بود؟

پرسپولیس در حالی توانست یک مساوی بدون گل از النصر در خانه اش بگیرد که تیم عربستانی از دقیقه ۱۷، ده نفره بازی می‌کرد.

یحیی گل محمدی پس از پایان دیدار با النصراز تمامی شاگردانش در رختکن تیم تشکر کرد اما از یک بازیکن رضایت ۱۰۰ درصدی داشت.

مسعود ریگی هافبک دفاعی کم‌حرف و بی‌حاشیه پرسپولیس در دیدار برابر النصر عربستان به خوبی توانست هافبک‌های تکنیکی حریف به ویژه بروزوویچ را از کار بیندازد.

فراموش نمی‌کنیم در مسابقه رفت بارها از مرکز زمین و فضای پشت محوطه جریمه پرسپولیس، ارسال‌های مورب به جناحین داده شده و مارسلو بروزوویچ روی دروازه پرسپولیس خلق موقعیت کرد. کمبود نفر در مرکز زمین در دیدار رفت بارها باعث ایجاد فرصت روی دروازه علیرضا بیرانوند شد و هر دو گل النصر نیز از همین روش به ثمر رسید. پس تصمیم منطقی، شلوغ کردن فضای میانه میدان توسط یحیی گل محمدی بود و حضور همزمان میلاد سرلک و مسعود ریگی با وظایف غالب دفاعی، منجر شد النصر بر خلاف بازی رفت و حتی هنگام ۱۱ نفره بودن نیز موقعیت چندانی نداشته باشد.

در این میان نقش مسعود ریگی بسیار مهم و حساس بود که جلوی مدافعان پرسپولیس، توپ‌های سوم را به خوبی جمع کرد.

بدیهی است هافبک دفاعی در فوتبال مدرن پست بسیار حساس و تعیین کننده ای به شمار میرود ؛بازیکنانی در این پست به کار گرفته میشوند که تکنیک دفاعی خوب  ارسال پاس‌های دقیق و  دریافت توپ و کنترل صحیح و تخریب بازی حریف  را در در زمین به نحو احسنت انجام دهند در تاریخ فوتبال کشورمان هم بازیکنانی که همه این ویژگی‌ها را داشته باشند بسیار نادر بوده اند ولی هراز گاهی هافبک‌هایی ظهور کرده اند که به نشان داده اند که کیفیتشان با بقیه فرق میکند بازیکنانی تعیین کننده که حکم برگ برنده را برای تیم خود دارند.

هافبک سابق استقلال که حضورش در پرسپولیس با حواشی از جمله مصاحبه اعتراض آمیز و کنایه‌های کمال کامیابی نیا همراه شد، در بدو ورود به پرسپولیس گفت: از یحیی گل‌محمدی تشکر می‌کنم. بعد از همکاری که در پدیده با او داشتم، باعث افتخار است که دوباره در کنارش و همچنین در خدمت باشگاه بزرگ پرسپولیس هستم. امیدوارم همان‌طور که همیشه سعی کرده‌ام، باتعهد و بدون حاشیه بازی کنم و مسئولیت‌پذیر باشم، امسال هم به تیم پرسپولیس کمک کنم.

پسر کم حرف فوتبال ایران آن قدر بی حاشیه است که هرگز نتوانست لقب یاغی را به خود اختصاص دهد. او با توجه به هجمه‌هایی که ابتدا از طرف دوستداران کامیابی نیا متحمل شد با شرایط سختی روبرو بود اما به خوبی توانست با سکوت و عملکرد خود آن را پشت سر بگذارد.

مسعود ریگی که بسیار ساده بازی می‌کند در تیم یحیی گل محمدی به یک مهره با ارزش تبدیل شده است. او مقابل ستاره‌های النصر نشان داد حتی لایق دعوت به تیم ملی است. شاید هیچ کس به اندازه یحیی گل محمدی ریگی را نشناسد و به توانایی‌هایش ایمان نداشته باشد. برهمین اساس هم از او جلوی جمع تشکر ویژه ای کرد؛ کاری که معمولا سرمربی پرسپولیس به آن عادت ندارد!

منبع: خبـر ورزشی