به گزارش زیرنویس، بعد از گذشت یک ماه از اتمام بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ، مثبت بودن تست دوپینگ سه نفر از اعضای کاروان اعزامی به این بازی‌ها اعلام شده است. هر سه نفر این ورزشکاران در بخش بانوان هستند. دو نفر از این ورزشکاران جزو تیم پارادوومیدانی هستند و نفر سوم از تیم پاراقایقرانی […]

به گزارش زیرنویس، بعد از گذشت یک ماه از اتمام بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ، مثبت بودن تست دوپینگ سه نفر از اعضای کاروان اعزامی به این بازی‌ها اعلام شده است. هر سه نفر این ورزشکاران در بخش بانوان هستند.

دو نفر از این ورزشکاران جزو تیم پارادوومیدانی هستند و نفر سوم از تیم پاراقایقرانی است.

همچنین دو نفر از بانوان ملی پوشی که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده است در جریان بازی‌های پاراآسیایی صاحب مدال نقره و برنز شدند.

سعید سلگی معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک با تأیید ضمنی این موضوع گفت: دوپینگ این ورزشکاران به صورت شفاهی به ما اطلاع داده شده و هنوز به صورت مکتوب و رسمی نامه‌ای به دست مان نرسیده است.

گفتنی است دوپینگ سه بانوی عضو کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی در حالی مثبت اعلام شده که در جریان همین بازی‌ها دو پاراجودوکار ایران هم به دلیل آنچه مثبت شدن تست دوپینگ اعلام شد از هانگژو خارج و به کشور بازگردانده شدند.

کاروان ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی با ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای نخستین بار در تاریخ این بازی‌ها در جدول توزیع مدال‌ها در جایگاه دوم ایستاد و به کار خود پایان داد. اعلام تست دوپینگ دو نفر از مدال آوران این کاروان اما خدشه‌ای جدی و عمیق به این موفقیت وارد می‌کند.

منبع: مهر

منبع خبر: رکنـا