پرسپولیس در عربستان مقابل تیم ۱۰ نفره النصر به تساوی بدون گل رسید تا امیدهایش برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حفظ شود. خیلی‌ها معتقدند که اگر پرسپولیس مهاجمان زهردارتری داشت، می‌توانست از فرصت ۱۰ نفره شدن تیم النصر استفاده کرده و این تیم را در خانه خودش شکست دهد. یکی از این […]

پرسپولیس در عربستان مقابل تیم ۱۰ نفره النصر به تساوی بدون گل رسید تا امیدهایش برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حفظ شود.

خیلی‌ها معتقدند که اگر پرسپولیس مهاجمان زهردارتری داشت، می‌توانست از فرصت ۱۰ نفره شدن تیم النصر استفاده کرده و این تیم را در خانه خودش شکست دهد.

یکی از این افراد جواد منافی، ستاره سابق پرسپولیس در دهه ۷۰ است. منافی در خصوص دیدار دو تیم پرسپولیس و النصر عربستان، گفت: نیمه اول به نظرم پرسپولیس کمی‌استرس داشت و تحت تأثیر فضای ورزشگاه و ستاره‌های نامدار النصر بود. از آن گذشته در دیدار رفت و در استادیوم آزادی به این تیم باخته بودیم و طبیعی بود بازیکنان پرسپولیس با احتیاط بازی کنند. در این نیمه النصر ۱۰ نفره شد اما باز شاهد نمایش محتاطانه پرسپولیس بودیم.

وی ادامه داد: نیمه دوم اما با صحبت مربیان در رختکن، وضعیت عوض شد. پرسپولیس ابتکار عمل را به دست گرفت و بدون ترس و واهمه به سمت دروازه تیم میزبان حمله ور شد. تیم حریف ۱۰ نفره بود و این بهترین فرصت را در اختیار پرسپولیس گذاشت که برنده زمین را ترک کند اما حیف که قدر موقعیت‌ها را ندانستیم. تیم النصر هم حرف زیادی برای گفتن نداشت و فقط دل به ضد حملات بسته بود که البته یکی دو صحنه خطرناک هم توسط رونالدو خلق کرد که به خیر گذشت.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن انتقاد از عملکرد خط حمله پرسپولیس، خاطرنشان کرد: ممکن است از این حرف من ناراحت شوند اما شهاب زاهدی و نبیل باهویی در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند. در همین بازی دو یا سه فرصت مسلم گلزنی نصیب شهاب زاهدی شد که نتوانست از آن استفاده کند و فقط یک شوت به وسط چارچوب دروازه النصر زد که مهارش کار سختی نبود. نبیل باهویی هم فقط یک اسم خارجی است و پاسپورت سوئدی دارد! به جرأت می‌گویم اگر به جای این دو، مهدی طارمی‌یا علی علیپور بازی می‌کردند می‌توانستند جلوی النصر۱۰ نفره دبل کنند. خیلی حیف شد که ما در این دیدار مهاجم ششدانگ نداشتیم که توپ‌ها را تبدیل به گل کند و النصر به راحتی از دست پرسپولیس فرار کرد. شاید دیگر چنین شرایطی به وجود نیاید که تیمی عربستانی در خاک خودش جلوی تیمی ایرانی ۱۰ نفره شود و واقعا حیف شد.

زاهدی و باهویی در اندازه پرسپولیس نیستند؛ طارمی و علیپور بودند جلوی النصر ۱۰ نفره دبل می‌کردند/ نمی‌دانم مشکل این بازیکن پرسپولیس چیست؟!

مدافع چپ سابق پرسپولیس که هنوز هواداران این تیم از او و توانایی‌هایش یاد می‌کنند در مورد نمایش علی نعمتی تصریح کرد: علی نعمتی یک بازیکن فداکار و زحمتکش است اما جای او در سمت چپ خط دفاعی نیست. پُست اصلی نعمتی مدافع میانی است و او در این دو سال بالاجبار در دفاع چپ بازی می‌کند. در فاز دفاعی عالی است اما طبیعی است در فاز تهاجمی نتواند انتظارات را برآورده کند. متأسفانه وحید امیری هم مصدوم است و محمد مهدی احمدی جوان هم یک وینگر است تا مدافع چپ و همه این مسائل دست یحیی گل محمدی را بسته است.

جواد منافی ضمن انتقاد از بازی دانیال اسماعیلی فر، یادآور شد: زمانی که در جوانی از تیم امید و فتح تهران به پرسپولیس آمدم، بزرگانی مثل محمد پنجعلی، مجتبی محرمی و نادر محمدخانی و … در این تیم توپ می‌زدند که همگی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران هستند. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم مجتبی محرمی که رقیبم در دفاع چپ بود همیشه سعی می‌کرد به من کمک کند و راهنمای می‌کرد. محرمی همان اوایل حضورم در پرسپولیس گفت که اگر می‌خواهی در این تیم دوام داشته باشی باید همیشه ۱۰۰ باشی. حالا همان حرف را می‌خواهم به دانیال اسماعیلی فر بزنم که در فصل جاری اصلا خودش نبوده است. او یک مدافع راست انرژیک و تهاجمی است اما این فصل چیزی از این بازیکن ندیدیم. نمی‌دانم مشکل اسماعیلی‌فر چیست ولی افت شدیدی داشته و با این وضعیت دیگر هیچ شانسی هم برای دعوت به تیم ملی ندارد. برای بازیکن پرسپولیس خوب نیست که چند بازی افت کند و دیدیم یک توپ تک به تک را هم جلوی النصر خراب کرد و در طول این بازی چیز خاصی نشان نداد. همه می‌دانیم اسماعیلی فر توانمندی‌های زیادی دارد و انتظار می‌رود خیلی بهتر از این حرف‌ها باشد.

جواد منافی در پایان به اهمیت بازی با الدحیل قطر پرداخت و گفت: بازی روز سه شنبه هفته آینده پرسپولیس برابر الدحیل بازی مرگ و زندگی است. من می‌بینم یا می‌شنوم که خیلی‌ها از الان پرسپولیس را از پیش برنده می‌دانند در حالی که بسیار بازی مهم و سختی است. در این بازی نقش هواداران خیلی اهمیت دارد و باید تماشاگران پرسپولیسی ورزشگاه آزادی را پُر کنند. با تشویق‌های پرشور تماشاگران می‌توانیم الدحیل را شکست دهیم اما نباید جلوی این تیم با غرور بازی کرد. البته پرسپولیس کادرفنی و بازیکنان باتجربه و باهوشی دارد که خوب می‌دانند چگونه در این بازی حساس و نفسگیر به میدان بروند. امیدوارم پرسپولیس به مرحله حذفی صعود کرده و حتی بتواند بار دیگر فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شود.

منبع: خبـر ورزشی