به گزارش زیرنویس، مانور تمرین آموزشی جنوب غرب کشور در حوزه آبفا با هدف آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران و حادثه احتمالی در تأسیسات آب همزمان با سراسر کشور در شهرستان آبادان برگزار شد. این مانور به همت شرکت آب و فاضلاب آبادان و مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاهEOC و با همکاری واحد های […]

به گزارش زیرنویس، مانور تمرین آموزشی جنوب غرب کشور در حوزه آبفا با هدف آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران و حادثه احتمالی در تأسیسات آب همزمان با سراسر کشور در شهرستان آبادان برگزار شد.

این مانور به همت شرکت آب و فاضلاب آبادان و مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاهEOC و با همکاری واحد های امدادی شامل اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان ،مرکز بهداشت ،سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اداره مدیریت بحران و بسیج در تأسیسات آبرسانی شهرستان آبادان برگزار شد.

با توجه به حساسیت رعایت الزامات پدافند زیستی و ارتقای سطح آمادگی مجموعه شرکت آب و فاضلاب و نحوه همکاری و مشارکت سایر سازمان‌ها و واحد های امدادی در صورت بروز حادثه در تأسیسات آبرسانی، پایش میزان آمادگی تیم واکنش سریع در شرایط اضطراری و مراکز هدایت عملیات بحران ، امداد و نجات برون‌سازمانی و ارزیابی چگونگی اطلاع‌رسانی به واحد‌های واکنش در شرایط اضطراری درون‌سازمانی و برون‌سازمانی از اهداف این مانور به شمار می‌رود.

کاهش زمان امدادرسانی تیم واکنش در شرایط اضطراری، بررسی ارتباط مابین گروه‌ها و نحوه کارکرد ابزار و وسایل ارتباطی، شناسایی کمبود‌های در حین مانور، شناسایی شرایط مخاطره‌آمیز در حین وقوع امداد و نجات، ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث واقعی و آشنایی با منطقه و اطمینان از سلامت فنی سخت‌افزار‌ها نیز از دیگر اهداف این مانور اعلام شده است.

در این مانور با تماس با اورژانس پیش بیمارستانی و هماهنگی مرکز هدایت عملیات بحران EOC و اعزام تیم واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی آبادان نسبت به انتقال مصدوم طبق پروتکل های ابلاغی کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشتCBRNE انجام گردید.

 در پایان این عملیات  ارزیابی محیط توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای و سلامت آب توسط کارشناسان متخصص بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شد.

در این مانور مسئولEOC دانشگاه ، کارشناس مسئول کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه ،رئیس فوریتهای پزشکی شهرستان آبادان ،مدیرگروه خطر حوادث و بلایا معاونت بهداشت و کارشناسان بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان حضور داشتند.

علی رنجکش

منبع خبر: رکنـا