صحبت‌های شنیدنی مدافع پرسپولیس از جدال با رونالدو
صحبت‌های شنیدنی مدافع پرسپولیس از جدال با رونالدو

ورزش سه نوشت: شاید کم‌تر کسی تصور می‌کرد پرسپولیس که شرایط مناسبی در لیگ نداشته در آسیا بار دیگر بتواند نمایش درخشانی از خود به جا بگذارد و اگر بدشانس نبود حتی قادر به شکست النصر هم می‌شد. علی نعمتی مدافع چپ پرسپولیس یکی از نمایش‌های موفق خود را در ترکیب این تیم برابر النصر […]

پرسپولیس, رونالدو, لیگ قهرمانان آسیا, مدافع پرسپولیس - صحبت‌های شنیدنی مدافع پرسپولیس از جدال با رونالدو

ورزش سه نوشت: شاید کم‌تر کسی تصور می‌کرد پرسپولیس که شرایط مناسبی در لیگ نداشته در آسیا بار دیگر بتواند نمایش درخشانی از خود به جا بگذارد و اگر بدشانس نبود حتی قادر به شکست النصر هم می‌شد. علی نعمتی مدافع چپ پرسپولیس یکی از نمایش‌های موفق خود را در ترکیب این تیم برابر النصر به جا گذاشت و اکنون مدعی است قادر خواهند بود با حمایت هواداران و تلاش بیشتر جواز صعود به مرحله بعدی را نیز دریافت کنند.

از بازی با النصر بگو. با شرایطی که راهی عربستان شده بودید، انتظار چنین نمایشی از تیم شما نمی‌رفت.
ما به خودمان باور داشتیم. درست است که از نظر امکانات و شرایط شاید به هیچ عنوان قابل قیاس با حریف نباشیم اما هیچ وقت ارزش پیراهنی که بر تن داریم را فراموش نمی‌کنیم. مسئولیت بزرگی، این پیراهن و حمایت هواداران به ما می‌دهد تا بهترین خودمان باشیم. حسرت می‌خوریم و شاید بدشانس بودیم که سه امتیاز بازی به ما نرسید. اما اکنون در رقابت قرار داریم و تمام توان خودمان را به کار می‌گیریم تا به بهترین شکل از بازی آخر مرحله گروهی خارج شویم.

این باور را دارید که شانس صعود به مرحله بعدی را داشته باشید؟
چرا نداشته باشیم؟ ما در بازی مقابل الدحیل هواداران را کنار خودمان داریم. چه انرژی و انگیزه‌ای از این بالاتر؟ با آن‌ها همه چیز ممکن می‌شود. از باشگاه نیز تشکر می‌کنیم که با کاهش قیمت بلیت شرایط بهتری برای حضور آن‌ها فراهم کرد. باید از ثانیه اول تا لحظه آخر با انرژی مثبت آن‌ها تلاش کنیم. کار سختی پیش‌روی ما قرار دارد اما هیچ چیز غیرممکن نیست. ما الدحیل را در خانه‌اش شکست دادیم اما آن‌ها حریفی سرسخت نشان دادند و دیدید که چه نمایشی مقابل النصر و استقلال تاجیکستان داشتند. باید یک‌بار دیگر قدرت خودمان را نشان دهیم و لازمه این موضوع این است که در تمامی دقایق بازی از انگیزه و تمرکز بالایی برخوردار باشیم و با حداکثر آمادگی ذهنی و بدنی آماده این بازی شویم. ما باید کار خودمان را کنیم و از شور و حمایت هواداران خودمان نیز به بهترین شکل بهره ببریم تا به هدف برسیم.

دومین تقابل با النصر و البته رونالدو برای تو خوب پیش رفت. چندین تقابل مستقیم با او داشتی و البته موفق هم ظاهر شدی. 
ابتدا باید از کادرفنی خودمان و بخش آنالیزمان تشکر ویژه‌ای داشته باشم. به خوبی حریف را آنالیز کرده بودیم و این موضوع باعث شد تا آمادگی ذهنی مناسبی داشته باشیم. موضوع بعدی نیز انگیزه فردی همگی ما بود. شرایط مناسب زمین و تاکتیکی خودمان هم باعث شد تا بتوانیم نمایش خوبی داشته باشیم که البته همانطور که گفتم شانس رسیدن به برد هم برای ما وجود داشت. رونالدو واقعا بازیکن بزرگی است. او در بازی مقابل ما نشان داد از نظر اخلاقی نیز شخصیت بزرگی دارد. هیچ‌کدام از ما فکر نمی‌کردیم حتی با وجود VAR او شخصا قبل از بازدید صحنه اعلام کند که پنالتی نشده است. این رفتار او درس بزرگی به ما داد. فوتبال همه چیزش به نتیجه نیست. همین چیزهاست که فوتبال را زیبا و اخلاقی می‌کند.

بعد از اعلام پنالتی نترسیدید که همه چیز زودتر از آن چیزی که تصور می‎‌کردید تمام شود؟
راستش؟ خب نگران بودیم. اما ما علیرضا بیرانوند را هم داشتیم و جای نگرانی و ترس نبود. علیرضا واقعا مهره بزرگی است. او در خیلی از مواقع با واکنش‌های فوق‌العاده‌اش کیفیت و کلاس جهانی‌اش را به رخ کشیده است. اگر پنالتی هم می‌شد امید زیادی به علیرضا داشتیم. اما خوشبختانه نبود و رونالدو هم با آن حرکت همه چیز را تکمیل کرد.

در این بازی بهترین بازیکن از نظر آمار شدی. 
من فشار زیادی را تحمل کردم. همه دوست دارند بهترین عملکرد را خصوصا وقتی پیراهن تیم بزرگ پرسپولیس را بر تن می‌کنند داشته باشند. به عنوان بازیکنی دفاعی شاید بزرگترین تلاش من این باشد که بتوانم با توجه به پستی که اکنون دارم تفکرات تهاجمی و نفوذها را هم به بهترین شکل انجام دهم. بازی سختی مقابل النصر داشتیم. آن‌ها بازیکنانی در کلاس جهانی و باکیفیت و باتجربه داشتند. فضا شناسی فوق‌العاده‌ای داشتند که هر لحظه غفلت باعث دردسر بزرگی می‌شد. اما همانطور که آقا یحیی گفته بودند اینجا نیامده بودیم که دست خالی برگردیم و با تمام توان جنگیدیم.

دلیل ناکامی رونالدو مقابل پرسپولیس؟
آن‌ها یک تیم بودند. واقعا اگر حواشی بازی رفت شکل نمی‌گرفت با توجه به قدرتی که داشتند اما باز قادر به کسب امتیاز بودیم. نمی‌خواهیم اما به گذشته فکر کنیم. رونالدو یک رهبر بزرگ و با کیفیتی قابل توجه در ترکیب آن‌ها بود. ما دقیقا مثل یک تیم بزرگ رفتار کردیم و همه در کنار هم با انجام شرح مسئولیتی که داشتیم به دنبال کسب نتیجه از این بازی بودیم.

و اکنون الدحیل و تنها یک ۹۰ دقیقه برای رسیدن به جواز صعود پیش‌روی شما قرار دارد. 
بازی سخت‌تری حتی نسبت به النصر شاید برای ما باشد. اما همانطور که گفتم ما در این بازی حمایت هواداران را کنار خودمان داریم. هیچ‌کس حق ناامید شدن را ندارد. فصل گذشته را به‌خاطر می‌آوریم؛ هیچ‌کس شاید به ما امیدی برای قهرمان شدن نداشت اما پایان آن قهرمانی طی سه جام بود. هیچ چیز بدون تلاش بیشتر به دست نمی‌آید. ما باید بجنگیم و مثل یک سرباز از پرسپولیس و نام آن دفاع کنیم. وظیفه ما در آزادی سخت‌تر هم هست. نمی‌خواهیم در پایان بازی حسرت بزرگی داشته باشیم. هواداران همیشه و در همه شرایط حامی بزرگی برای نام پرسپولیس بوده‌اند و مطمئن هستم یک روز خاص و بزرگ را شاهد خواهیم بود. استادیومی قرمز که انشاالله در پایان آن بازی سرود پیروزی و صعود را در کنار هم خواهیم خواند.

منبع: اطلاعات انلاین