به گزارش زیرنویس ،  یک مقام وزارت خارجه اسرائیل گفت این رژیم پس از پایان جنگ با قطر «تسویه حساب» می‌کند. بنا بر گزارش الجزیره، یک مقام وزارت خارجه اسرائیل گفت که این رژیم فعلاً اختلافات خود را با قطر -میانجی‌گر اصلی مناقشه کنونی- کنار گذاشته است، اما پس از پایان جنگ در غزه «تسویه […]

به گزارش زیرنویس ،  یک مقام وزارت خارجه اسرائیل گفت این رژیم پس از پایان جنگ با قطر «تسویه حساب» می‌کند.

بنا بر گزارش الجزیره، یک مقام وزارت خارجه اسرائیل گفت که این رژیم فعلاً اختلافات خود را با قطر -میانجی‌گر اصلی مناقشه کنونی- کنار گذاشته است، اما پس از پایان جنگ در غزه «تسویه حساب» خواهد کرد.

جاشوا زارکا، معاون مدیر کل امور راهبردی وزارت خارجه اسرائیل، در مصاحبه‌ای با رادیو ارتش اسرائیل، «نقش قطر در امور مربوط به میزبانی و مشروعیت بخشیدن به فعالیت‌های حماس» را زیر سوال برد. او گفت: «در حال حاضر ما به آن‌ها نیاز داریم. اما وقتی غائله تمام شد، ما با آن‌ها تسویه‌حساب می‌کنیم».

قطر، آمریکا و مصر در روزهای اخیر مذاکرات فشرده‌ای را برای برقراری و تمدید آتش‌بس در غزه و برقراری توافق تبادل اسرا انجام داده‌اند. این کشور خلیج فارس، هم‌چنین میزبان دفتر حماس است و این گروه را به عنوان یک نهاد سیاسی شناسایی می‌کند و گفته تا زمانی که صلح جامع برقرار شود، این دفتر باز خواهد بود.

روز سه‌شنبه، مدیران سیا و موساد با نخست‌وزیر قطر دیدار کردند تا درباره تمدید آتش‌بس میان اسرائیل و حماس گفتگو کنند.

منبع : اکو ایران

منبع خبر: رکنـا