به گزارش زیرنویس به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رییس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی به مناسبت پنجاه و ششمین سالگرد استقلال یمن ضمن تبریک اقدامات قهرمانانه مقاومت فلسطین و درود به ملت‌هایی که از غزه حمایت کردند، گفت که مواضع پیشگام ملت یمن تا توقف حمله به غزه تداوم خواهد داشت. المشاط تاکید […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رییس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی به مناسبت پنجاه و ششمین سالگرد استقلال یمن ضمن تبریک اقدامات قهرمانانه مقاومت فلسطین و درود به ملت‌هایی که از غزه حمایت کردند، گفت که مواضع پیشگام ملت یمن تا توقف حمله به غزه تداوم خواهد داشت.

المشاط تاکید کرد: امیدواریم مواضع کشورهای عربی و اسلامی به سطوح بهتری ارتقا پیدا کند. به تمامی کشورها یادآور می‌شویم که عزت و حمایت در برابر تهدیدها به هماهنگی میان مواضع آنان با مواضع ملت‌هایشان بستگی دارد.

وی افزود: نباید از مواضع خجالت‌آور آمریکا و غرب که ره‌آوردی جز ننگ و محکومیت از سوی تمامی ملت‌ها از جمله مردم آمریکا برای آنان نداشته است تاثیر بپذیریم.

المشاط گفت: واشنگتن را به اجرای اصلاحات ریشه‌ای در رفتار خصمانه خود در برابر یمن فرا می‌خوانیم. این رفتار به سود صلح در منطقه نیست. به واشنگتن نسبت به هرگونه تنشی هشدار می‌دهیم.

وی افزود: افزایش تنش از سوی آمریکا باعث دست‌کشیدن ما از مواضع اصولیمان در قبال فلسطین نمی‌شود. هر اقدامی که به منافع ملت ما آسیب بزند به منزله اعلان جنگ است و بر همین اساس با آن برخورد خواهیم کرد.

المشاط با اشاره به فرآیند برقراری صلح در یمن گفت: بخش مهمی از راه صلح را طی کردیم و هیچ توجیهی برای عدم انجام اقدامات عملی جهت اعتمادسازی به ویژه در زمینه‌های انسانی و اقتصادی وجود ندارد. هشدار می‌دهم که به تاجران جنگ گوش فرا ندهید. ما خواهان مرحله‌بندی گام‌های اجرایی، آغاز بررسی پرونده اسیران و برداشتن موانع از سر راه فعالیت بندرها و فرودگاه‌های یمن هستیم.

وی افزود: ما خواهان برداشتن گام‌های عملی جهت عقب‌نشینی از اراضی و آب‌هایمان در سریع‌ترین زمان هستیم و از تمامی طرف‌هایی که قصد برطرف کردن آثار جنگ را دارند استقبال می‌کنیم.

منبع: مـهر