به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که در شرایطی که غزه تحت بمباران شدید بود، اما با تن دادن اسرائیل به توافق مبادله أسرا با حماس، موجی از شادی، سرور و حمایت عمیق فلسطینیان ساکن در کرانه باختری از حماس را پدید آورد. به اذعان نشریه آمریکایی، این […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که در شرایطی که غزه تحت بمباران شدید بود، اما با تن دادن اسرائیل به توافق مبادله أسرا با حماس، موجی از شادی، سرور و حمایت عمیق فلسطینیان ساکن در کرانه باختری از حماس را پدید آورد.

به اذعان نشریه آمریکایی، این روزها، فلسطینی‌هایی که تحت اشغال نظامی اسرائیل در کرانه باختری با سرپرستی دو دهه از تشکیلات خودگردان زندگی می‌کنند، اسرای آزاد شده به مثابه «نماد قدرتمندی از اقتدار حماس برای دستیابی آنان به نتایج ملموس و مبارزه در تحقق آرمان فلسطین» مبدل شده‌اند.

به گواه این روزنامه، طنین پی در پی شعار «مردم حماس می‌خواهند» از سوی فلسطینیان ساکن کرانه باختری هنگام تبادل دسته‌های مختلف اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل نشانه‌ای از اوج‌گیری محبوبیت حماس در کرانه باختری است.

نیویورک تایمز اضافه کرد: در شرایطی که محافل اسرائیلی نگران گشوده شدن جبهه جدیدی از درگیری ضد تل آویو در کرانه باختری همزمان با جنگ غزه هستند، افزود: برخی از فلسطینیان کرانه باختری معتقدند که برای مبارزه با اسرائیل تنها گزینه قابل اطمینان که می‌توانند به حمایت آنان تکیه کنند، حماس و گروه‌های مسلح دیگر در غزه است.

به اذعان این نشریه، «تشکیلات خودگردان در کرانه باختری نه تنها دارای پایگاه مردمی گسترده‌ای نیست، بلکه این تشکیلات را عموماً کارگزار اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری می‌دانند.»

نیویورک تایمز افزود: «احساس سرخوردگی دیرینه نزد ساکنان کرانه باختری در سال گذشته با افشای فسادهای اداری تشکیلات خودگردان همراه با تشدید خشونت شهرک نشینان افزایش یافته است.»

روزنامه مطرح آمریکایی در پایان گزارش خود می‌افزاید: «این روزها، افزایش مقبولیت مردمی حماس در کرانه باختری همزمان با زمزمه شعله ور شدن جنگی دیگر ضد اسرائیل در کرانه باختری، محافل اسرائیلی را در نگرانی ویژه‌ای در خود فرو بریده است.»

منبع: مـهر