به گزارش زیرنویس به نقل از العربی الجدید، جنبش ملی اسیران فلسطینی در نامه‌ای سرگشاده از میانجیگران قطری و مصری و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان ملل و کشورهای جهان خواست بر رژیم صهیونیستی إعمال فشار کرده تا این رژیم هجمه‌های تلافی جویانه و جنایت‌های سازمان یافته خود در حق اسیران در داخل زندان‌هایش را […]

به گزارش زیرنویس به نقل از العربی الجدید، جنبش ملی اسیران فلسطینی در نامه‌ای سرگشاده از میانجیگران قطری و مصری و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان ملل و کشورهای جهان خواست بر رژیم صهیونیستی إعمال فشار کرده تا این رژیم هجمه‌های تلافی جویانه و جنایت‌های سازمان یافته خود در حق اسیران در داخل زندان‌هایش را متوقف کند.

بر پایه این گزارش، این جنبش در پیامی که از هفتم اکتبر گذشته نخستین پیام به حساب می‌آید، اعلام کرد: ما از شما نمی‌خواهیم که ما را از زندان‌ها آزاد کنید، چرا که این مأموریت مقاومت است و آن را بر عهده خواهد گرفت. اما تا زمانی که آزادی برای ما مقدر شود، ما از شما می‌خواهیم که به مسئولیت‌های اخلاقی، انسانی و بین‌المللی خود عمل کرده و کاری کنید که اشغالگر از جنایت در حق ما دست بکشد و اینکه شما کشتار سازمان یافته‌ای که ما از جانب اشغالگر در معرض آن هستیم، متوقف کنید و این هجمه‌های تلافی جویانه نازیسم و فاشیستی در حق ما متوقف شود.

در این پیام آمده است که از زمان عملیات طوفان الاقصی و همزمان با ارتکاب جنایت‌های کشتار جمعی و جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه و کرانه باختری، اشغالگر اسرائیلی از عمد مرتکب جنایت‌های شنیعی در حق اسیران در زندان‌ها شده است.

جنبش اسیران فلسطینی تصریح کرد: اشغالگر اسرائیلی ما را تحت شرایط بازداشتی خطرناکی قرار داده و زندان‌ها را به قبرهای آهنین کشنده تبدیل کرده و موج ترورها و اعدام‌های سیستم‌مندی را در حق اسیران به راه انداخته که منجر به شهادت تعدادی از اسیران شده و زندان‌بان‌ها هر روز تهدید به اجرای اعدام‌های بیشتر می‌کنند.

در این پیام آمده است که زندان‌بان‌ها علناً می‌گویند که اگر اسیران تصمیم به اعتراض به اقدامات شکنجه‌آمیز در حقشان کنند، زندان‌بان‌ها دستوراتی مبنی بر کشتار اسیران دارند.

منبع: مـهر