جوانترین ملی پوش بدمینتون ایران
جوانترین ملی پوش بدمینتون ایران

کرمانشاه – ایرنا – «علی حیاتی» یکی از جوانترین ورزشکاران ملی‌پوش کشور و استان کرمانشاه در رشته بدمینتون است که توانسته به عنوان نخستین ورزشکار استان جواز حضور در بازی های آسیایی هانگژو رو کسب کند.

پای درددل‌های جوانترین ملی پوش بدمینتون ایران؛ گلایه از نمایندگان مجلس تا درخواست از وزیرپای درددل‌های نخستین ورزشکار کرمانشاهی راه یافته به هانگژو چین

کرمانشاه – ایرنا – «علی حیاتی» یکی از جوانترین ورزشکاران ملی‌پوش کشور و استان کرمانشاه در رشته بدمینتون است که توانسته به عنوان نخستین ورزشکار استان جواز حضور در بازی های آسیایی هانگژو رو کسب کند.

به گزارش ایرنا، «علی حیاتی» ۱۸ ساله عضو تیم ملی جوانان ایران که در حال حاضر تنها ورزشکار ملی پوشی استان کرمانشاه است توانسته با شایستگی تمام پس از یک رقابت سنگین با مدعیان این رشته در کشور تنها جواز رشته بدمینتون آقایان را در رده بزرگسالان برای حضور در بازی های آسیایی به خود اختصاص دهد.

این موفقیت چشمگیر و مثال زدنی این بدمینتون باز کرمانشاهی که به جرات می توان گفت تاکنون در این رشته بی سابقه بوده است بهانه ای شد تا از وی دعوت کنیم تا با حضور در ایرنای مرکز کرمانشاه در مورد راز این موفقیت، آرزوها، گلایه ها، برنامه های آینده و شرایط آماده سازی اش برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو برای ما بیشتر صحبت کند.

وی که در یک خانواده ورزشی به دنیا آمده است در مورد دلایل گرایش به سمت این رشته ورزشی می گوید: وقتی در دوران کودکی پدر و خواهرم در خانه با هم بدمینتون بازی می کردند ناخودآگاه به سمت این رشته کشیده شدم و در طی چند سال بدمینتون به رشته مورد علاقه من و خانواده ام تبدیل شد.

حیاتی افزود: با توجه به همین علاقه ای که اعضای خانواده به این رشته پیدا کرده بودند برای نخستین بار وقتی ۱۰ ساله بودم در تابستان پدرم مرا در مدرسه بدمینتونی که در نزدیکی منزل مان بود ثبت نام کرد.

وی ادامه داد: ورود من به مدرسه بدمینتون موجب جهش ناگهانی ام در این رشته ورزشی شد به طوری که پس از مدت کوتاهی فعالیت توانستم در مسابقات نونهالان کشور به مقام قهرمانی دست پیدا کنم.

این بدمینتون باز کرمانشاهی که ۶ سال است عضو ثابت تیم ملی بدمینتون ایران است یادآور شد: با توجه به علاقه ای که در من برای بازی در این رشته ورزشی پیدا شده بود توانستم مسیر موفقیتم را ادامه داده و در رده نوجوانان نیز به مدت سه سال مداوم به مقام نخست مسابقات قهرمانی کشور دست پیدا کرده و به تیم ملی نیز راه پیدا کنم.

پای درددل‌های نخستین ورزشکار کرمانشاهی راه یافته به هانگژو چین

وی افزود: این موفقیت های داخلی من تداوم یافته و موجب شد در مسابقات غرب آسیا در کشور لبنان در سال ۲۰۱۸ عنوان قهرمانی را به دست آورده و در سال ۲۰۱۹ نیز دوباره عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا در اردن را تکرار کنم.

حیاتی یادآور شد: علاوه بر این به عنوان یکی از بدمینتون بازان ایران در کمپ پروژه المپیک آسیا (aop) که سال گذشته در کشور مالزی برگزار شد نیز حضور داشتم.

کسب جواز حضور در بازی های آسیایی هانگژو همه را غافلگیر کرد

این ورزشکار جوان کرمانشاهی در ادامه صحبت هایش به رقابت های انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه بازی های آسیایی هانگژو نیز اشاره کرد و گفت: بیستم فروردین ماه امسال بود که نامه ای از سوی فدراسیون بدمینتون، ۱۶ نفر از برترین بازیکن های کشور برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی به هیات بدمینتون کرمانشاه رسید که نام من نیز در این لیست دیده می شد از اینرو بلافاصله با تلاش رییس هیات و تماس با فدراسیون، میزبانی این رقابت ها را خوشبختانه به کرمانشاه دادند.

حیاتی با بیان اینکه وی کم سن و سالترین ورزشکار این لیست بود ادامه داد: اواسط اردیبهشت ماه این رقابت ها به میزبانی کرمانشاه و با حضور ۱۶ بدمینتون باز مطرح کشور برگزار شد و در حالی که کمتر کسی فکر می کرد که یک بازیکن ۱۸ ساله و جوان حتی به مسابقه فینال هم راه پیدا کند ولی خوشبختانه توانستم به این موفقیت ارزشمند دست پیدا کنم.

پای درددل‌های نخستین ورزشکار کرمانشاهی راه یافته به هانگژو چین

حیاتی یادآور شد: این مسابقات به خصوص بازی فینال چون در شهر خودم و پیش روی همشهری هایم برگزار می شد بار روانی زیادی برای من داشت به طوری که در بازی فینال که برابر آقای سنگتراش از استان سیستان و بلوچستان که یکی از ملی پوشان با سابقه این رشته در کشور است حتی گیم نخست را نیز با نتیجه ۲۱ – ۱۵واگذار کردم.

وی گفت: در گیم های بعدی توانستم خوشبختانه به موقع به بازی برگردم و هر دو گیم را با نتیجه ۲۱ – ۱۴ در یک بازی سنگین و حساس به نفع خودم به اتمام رسانده و جواز حضور در بازی های آسیای هانگژو را کسب کنم.

درخواست از وزیر ورزش

وی ادامه داد: اخیرا خبرهایی از وزارت ورزش و جوانان رسیده مبنی بر اینکه در رشته بدمینتون آقایان به بازی های آسیایی اعزام نخواهند شد، این خبر هرچند که هنوز با توجه به عدم اعلام اسامی ورزشکاران اعزامی به این رقابت ها محرز نشده ولی به نوعی موجب کاهش انگیزه من شده است.

 

حیاتی با بیان اینکه رایزنی هایی در جریان است تا این مشکل حل شود گفت: من برای رسیدن به این جایگاه تمرینات فشرده و زحمات زیادی متحمل شده ام و الان نیز امیدوارم شخص وزیر ورزش و جوانان با حل این مشکل پیش آمده انگیزه من رو به ویژه برای بازی های المپیک پاریس را دوباره در من زنده کند.

وی تاکید کرد: من در حال حاضر از سطح آمادگی بسیار خوبی برخوردارم و حتی امید کسب مدال هم دارم از اینرو شاید تا چهار سال دیگر این شرایط و فرصت برای من پیش نیاید.

هدفم المپیکی شدن است

وی با بیان این که هم اکنون برای کسب آمادگی بیشتر در مسابقات هانگژو تمرینات فشرده ای را همه روزه انجام می دهد، گفت: یکی از مهمترین هدف های حال حاضرم پس از مسابقات آسیایی ، المپیک پاریس است به طوری که عزمم را جزم کردم تا علاوه بر راهیابی به این مسابقات که آرزوی هر ورزشکاری هست حتی موفق به کسب مدال هم شوم.

حیاتی یادآور شد: برای حضور در المپیک پاریس باید در ۱۵ مسابقه برون مرزی حضور پیدا کنم تا قادر به کسب سهمیه این رقابت ها شوم.

این بدمینتون باز ملی پوش کرمانشاهی اضافه کرد: برای شرکت در این مسابقات نیاز به یک حامی مالی قوی دارم چون تامین هزینه های سرسام آور شرکت در این رقابت ها از توان من خارج هست.

پای درددل‌های نخستین ورزشکار کرمانشاهی راه یافته به هانگژو چین

وی یادآور شد: پنج مسابقه از این مسابقات را باید با هزینه شخصی خودم حضور پیدا کنم، هزینه های چهار یا پنج مسابقه را نیز فدراسیون تقبل کرده و چند مسابقه دیگر را هم هیات بدمینتون کرمانشاه برعهده گرفته است.

حیاتی افزود: امتیازات بهترین نتایجی که در مجموع این مسابقات کسب کنم به عنوان جواز ورود به المپیک محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود اینکه کشورهای قدرتمندی مانند چین، مالزی، اندونزی و حتی دانمارک در این رشته حرف اول را می زنند ولی من بسیار امیدوارم که در المپیک پاریس ایران را صاحب نخستین مدال خود در بدمینتون کنم.

گلایه از نماینده مجلس

نخستین ورزشکار کرمانشاهی دریافت کننده سهمیه بازی های آسیاسیی هانگژو یادآور شد: برای حل مشکل حضورم در بازی های آسیایی هرچند که یکی از نمایندگان مجلس به وی کمک شایانی کرد ولی دیگر نمایندگان متاسفانه حتی جوب تلفنم را هم ندادند.

پای درددل‌های نخستین ورزشکار کرمانشاهی راه یافته به هانگژو چین

وی تاکید کرد: سهمیه ای که برای حضور در بازی های هانگژو بدست آورده ام تنها متعلق به شخص من نیست بلکه متعلق به همه مردم استان کرمانشاه و کشور ایران است، بنابراین از مسوولان انتظار دارم برای حضور من نه تنها در این رقابت ها بلکه راهیابی من به المپیک پاریس از انجام هیچ کاری مضایقه نکنند.

حیاتی در پایان از زحمات و به نوعی بسیج اعضای خانواده اش برای فراهم ساختن همه امکانات برای کسب موفقیت هایش در رقابت های مختلف و نیز زحمات مربی خود آقای نوری قدردانی کرد.

نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش، ۴۸۲ ماده با یک سال تعویق در تاریخ اول تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

  • منبع خبر : خبرگزاري جهموري اسلامي