«تابناک با تو» –  خورش لوبیا سبز، آن قدری خوش رنگ و لعاب و زیباست که بی شک می توان تصویر آن را بر روی کتاب های آشپزی چاپ کرد. این خورش از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و می توان آن را به شکل گیاهی نیز تهیه کرد. یکی از دلایل استقبال گیاهخواران از […]

طرز تهیه خورشت لوبیا سبز

طرز تهیه خورشت لوبیا سبز«تابناک با تو» –  خورش لوبیا سبز، آن قدری خوش رنگ و لعاب و زیباست که بی شک می توان تصویر آن را بر روی کتاب های آشپزی چاپ کرد. این خورش از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و می توان آن را به شکل گیاهی نیز تهیه کرد. یکی از دلایل استقبال گیاهخواران از این خورش این است که لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است و در مقابل گوشت قرمز که منبع مهم تامین آهن است؛ از کالری بسیاری کمی برخوردار است و هیچ گونه چربی نیز ندارد. ویتامین ها و مواد مغذی بسیاری درون لوبیا سبز یافت می شود. همیشه توصیه می شود که از لوبیا سبز تازه برای تهیه انواع خورش و خوراک استفاده کنید. متاسفانه انجماد طولان می تواند ویتامین سی و آهن موجود در لوبیاسبز را از بین برده و بر روی رنگ و طعم آن نیز تاثیر بگذارد. ما در این مقاله به آموزش خورش لوبیا سبز می پردازیم.

برای طرز تهیه خورش لوبیا سبز همراه ما باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر

مرغ: ۴۰۰گرم

لوبیا سبز: ۳۰۰گرم

گوجه فرنگی: ۲عدد

پیازمتوسط: ۲عدد

سیر: ۲حبه

رب گوجه فرنگی ۲قاشق غذاخوری

زعفران به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

لیمو عمانی ۲ عدد

طرز تهیه خورشت لوبیا سبز

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

ابتدا پیاز و سیر‌ها را رنده زده یا ریز خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، پیاز و سیر، نمک و فلفل و زردچوبه را به ترتیب به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.

مرغ را اضافه و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند سپس ۲ لیوان آب اضافه کنید، حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید مرغ بپزد.

طرز تهیه خورشت لوبیا سبز

پس از آنکه مرغ کمی نرم شد گوجه فرنگی را پوست گرفته و رنده کنید و به همراه رب گوجه فرنگی داخل کمی روغن تفت دهید و لوبیای از قبل پخته شده رابهش اضافه کرده و مخلوط کرده و تفت میدهیم سپس مخلوط گوجه و رب و لوبیا را همراه با لیمو عمانی به مرغ اضافه کرده و میگذاریم نیم ساعت پخته و جا بیفتند. در ۱۰دقیقه آخر پخت زعفران را اضافه میکنیم.

منبع: عصرایران

+