متروی پرند صبح امروز؛ پنج‌شنبه نهم آذر با حضور سیدابراهیم رئیسی، افتتاح شد. ۷۰ درصد از پیشرفت فیزیکی این خط ریلی در دو سال گذشته انجام شده‌است. رییسی که به منظور بهره‌برداری از دو طرح عمرانی دولت وارد شهرستان رباط کریم شده است، با طی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند با […]

- متروی پرند با حضور رئیسی به راه افتاد

متروی پرند صبح امروز؛ پنج‌شنبه نهم آذر با حضور سیدابراهیم رئیسی، افتتاح شد. ۷۰ درصد از پیشرفت فیزیکی این خط ریلی در دو سال گذشته انجام شده‌است.

رییسی که به منظور بهره‌برداری از دو طرح عمرانی دولت وارد شهرستان رباط کریم شده است، با طی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند با قطار شهری، از متروی این شهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

این طرح که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود، با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد.

خط متروی شهر جدید پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد در خط یک به سمت شهر جدید پرند امتداد می‌یابد و بر همین اساس شهروندان می‌توانند از تجریش تا پرند و بالعکس را مستقیم و با مترو طی کنند.

مطالعات پروژه خط مترو تهران-پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما قطعه دوم پروژه متروی شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند طراحی شد که به دلیل محدودیت‌های مالی و سایر مشکلات متوقف ماند.

۲۱۹۲۱۹

منبع: خبـرآنلاین