اعمال سقف بودجه و ایجاد محدودیت های مالی از سوی فدراسیون فوتبال باعث شد تا اکثر تیم های بزرگ با این مشکل، دست و پنجه نرم کنند و استقلال هم یکی از همان تیم هاست که فعلاً با کسر امتیاز و جریمه مواجه نشده ولی بعید نیست که طی هفته‌های آتی، این اتفاق به وقوع […]

- کلوب| استقلال در خطر از دست دادن صدر جدول

اعمال سقف بودجه و ایجاد محدودیت های مالی از سوی فدراسیون فوتبال باعث شد تا اکثر تیم های بزرگ با این مشکل، دست و پنجه نرم کنند و استقلال هم یکی از همان تیم هاست که فعلاً با کسر امتیاز و جریمه مواجه نشده ولی بعید نیست که طی هفته‌های آتی، این اتفاق به وقوع بپیوندد. با وجود این خطر، مشکلات مالی این روزهای استقلال هم کم نیست و این تیم نتوانست مهره های دلخواه نکونام را بگیرد اما خطر شکایت قراردادهای قبلی هم منتفی نشد…

دستیاران ساپینتو؛ جدیدترین طلبکاران استقلال

ژائو لوئیس آبرئو، دستیار جوان ریکاردو ساپینتو با شکایت خود، باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت ۹۳۰۰ یورو به همراه پنج درصد دیرکرد کرده است. همچنین روی ماتا با حکمی مشابه پنجره استقلال در سومین ماه پاییز ۱۴۰۲ را بست.

رافائل داسیلوا؛ هیچ بخششی در کار نیست

در حالی که باشگاه استقلال می توانست با مبالغی پایین ترپرونده مدافع برزیلی را ببندد، در حال حاضر آبی ها باید ۸۰۰ هزار دلار به حساب مدافع برزیلی واریز کنند. ۳۰۰ هزار دلار از فصل گذشته و پانصد هزار دلار از فصل جاری، ارقام حقوق این مدافع را نشان می دهد. این مبلغ با احتساب نرخ امروز دلار، به چهل میلیارد یا حتی بیشتر از آن می رسد.

آمانوف و ساپینتو؛ خاطرات تلخ

ریکاردو ساپینتو را هم باید به لیست بلند بالای طلبکاران باشگاه استقلال اضافه کرد. مرد پرتغالی آبی ها، حدود ۳۰۶ هزار دلار از استقلال طلب دارد؛ البته قصه شکایت ساپینتو از استقلال، مربوط به این ماه نیست و او اواسط شهریور ماه، اقدام به گرفتن دستمزد خود به صورت تمام و کمال کرد. ماجرای آمانوف هم که تا مدتی نقل محافل رسانه ای و مطبوعاتی بود و پاک شدن ایمیل ها و نوتیس های او از طرف کارمندان باشگاه سبب شد تا استقلال به چیزی بیشتر از پانصد هزار دلار محکوم شود. بازیکنی که نتوانست حتی دراستقلال یک گل به ثمر برساند یا پاس گل دهد، سود بسیار کلان و هنگفتی به جیب خواهد زد.

و… دیگران!

شکایت افراد دیگری همچون پدرام خداقلی زاده به عنوان پزشک تیم، محمد رضا پوراحمدی، بدنساز باشگاه و مجید گرمرودی، مربی جوانان استقلال، در بین پرونده‌های سنگین استقلال گم است. در واقع پول چنین طلبکارانی برای مدیران آبی پول خرد محسوب می شود ولی تا همین لحظه هیچ خبری مبنی بر پرداخت آن منتشر نشده است.

شکایات رقبا، دردسر تازه

سه باشگاه پرسپولیس، آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن، از استقلال بابت عدم رعایت سقف بودجه شکایت کرده اند و در روزها و هفته های پیش رو شاید از آبی های پایتخت امتیاز کسر شود. برای تیمی که از قضا، مربی و بازیکنان درصدی از قرارداد شان را کم کردند و باوجود همه کمبودها در صدرجدول حضور دارند این پرونده‌ها با احتمالات بعدی خطرآفرین است و هر لحظه می تواند تمام زحمات را برباد بدهد. باید منتظر ماند و دید تیم مدیریتی استقلال چطور به این مشکل سروسامان و خطررا از بیخ گوش صدرنشین دور می کند.  

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی