گزارش روزنامه اعتماد از اهواز و کوت عبدالله و رامشیر و آبادان و بندر امام و خیابان‌های پر از لجنش بعد از بارندگی اخیر را بخوانید. ۱۰ روز از بارندگی در استان خوزستان گذشته اما اهالی اهواز و کوت عبدالله و آبادان و رامشیر و بندر امام، هنوز در مسیر رفت و آمد به خانه […]

گزارش روزنامه اعتماد از اهواز و کوت عبدالله و رامشیر و آبادان و بندر امام و خیابان‌های پر از لجنش بعد از بارندگی اخیر را بخوانید.

در این نقطه ایران، باران رحمت نیست، نکبت است!

۱۰ روز از بارندگی در استان خوزستان گذشته اما اهالی اهواز و کوت عبدالله و آبادان و رامشیر و بندر امام، هنوز در مسیر رفت و آمد به خانه و محل کارشان، روی لجن ماسیده از سرریز فاضلاب هفته قبل پا می‌گذارند.

بارانی که ازبامداد ۲۵ آبان بر سر خوزستان بارید، هزاران خانواده را در این شهرها گرفتار کرد؛ مردمی که خواب بودند و سپیده صبح بیدار شدند و دیدند لجن و گندابِ سرریز شده از دریچه‌های فاضلابِ خیابان‌ها و کوچه‌ها، کف خانه‌شان دَلَمه بسته و دیوار خانه‌های‌شان، تا ۵۰ سانت بالاتر از زمین، نم کشیده.

در بخشی از گزارش این روزنامه به نقل از یک شهروند اهل جنوب می‌خوانید:

* ارتفاع آب تا بالای زانومون بود. آب که نبود. فاضلاب خونه‌ها بود که از کف خیابونا بالا زده بود.

* وقتی رسیدم به محل کارم، آن‌قدر بوی لجن گرفته بودم و آن‌قدر کثافت به لباسام چسبیده بود که خجالت کشیدم برم سر کار.

* از توی خیابون به همکارم تلفن زدم و خواهش کردم برام مرخصی رد کنه. دوباره همون مسیر رو با پای پیاده برگشتم سمت خونه.

  • لباسام رو انداختم توی سطل زباله. تشت دستم گرفتم که فاضلاب و لجن کف خونه رو جمع کنم بریزم بیرون….» این جمله‌ها، حرف‌های یکی از اهالی بندر امام است؛ سه روز بعد از باران……!
  • برترین ها

+