زیرنویس، گروه بین الملل: وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی به توافق برای تمدید آتش بس موقت برای هفتمین روز با همان شروط سابق دست یافتند تا بر اساس آن شماری دیگری از زندانیان فلسطینی و اسرای اسرائیلی آزاد شوند و کمک‌های بیشتری وارد نوار غزه […]

زیرنویس، گروه بین الملل: وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی به توافق برای تمدید آتش بس موقت برای هفتمین روز با همان شروط سابق دست یافتند تا بر اساس آن شماری دیگری از زندانیان فلسطینی و اسرای اسرائیلی آزاد شوند و کمک‌های بیشتری وارد نوار غزه شود.

قدس؛ سرفصل اصلی نبرد با رژیم صهیونیستی

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که بیت المقدس سرفصل اصلی نبرد و پیشران همه نبردهای مقاومت باقی خواهد ماند.

«مصعب البریم» در مصاحبه با المیادین در واکنش به عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی افزود: حفظ وحدت میادین به یکی از اصول ثابت مدیریت نبرد با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مقاومت فلسطین از رزمندگان خود خواسته است آماده باشند و ممکن است رژیم اشغالگر زیر آتش حملات ما مجبور به شنیدن صدای مقاومت شود.

البریم تأکید کرد: ما به رژیم اشغالگر اطلاع داده‌ایم که مسئولیت کشتن تعدادی از اسرای خود را به دلیل عملیات بمباران وحشیانه در غزه بر عهده دارد.

- قدس؛ سرفصل اصلی نبرد با اسرائیل/ پاپ: تجاوز به غزه تروریستی است |

۴۲۷ حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی فلسطین از هفتم اکتبر

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا کنون ۴۲۷ حمله رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی و درمانی در کرانه باختری و نوار غزه را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۲۰۳ مورد از این حملات به مراکز درمانی نوار غزه انجام شده است.

این نهاد بین المللی همچنین اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون ۵۶۰ غیرنظامی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی غزه شهید و بیش از ۷۱۸ نفر هم مجروح شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه هم اعلام کرد: اشغالگران همچنان ۲۶ نفر از کادر درمان نوار غزه از جمله رئیس مجتمع پزشکی الشفاء در غزه را به اسارت گرفته‌اند و ما از همه طرف‌های بین المللی می‌خواهیم که به طور جدی و فوری برای آزادی آنها تلاش کنند.

«پاپ» تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را عملیات تروریستی توصیف کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در تماسی که قبلاً فاش نشده بود، به رژیم صهیونیستی درباره ارتکاب تروریسم در نوار غزه هشدار داد.

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، پاپ فرانسیس همچنین تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه را عملیات تروریستی توصیف کرد.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان دیروز چهارشنبه هم تمدید شدن آتش‌بس موقت فعلی در نوار غزه و تداوم روند آزاد کردن اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را خواستار شد.

پاپ فرانسیس در جریان سخنرانی هفتگی خود درباره وضعیت غزه گفنت: ما خواستار صلح هستیم.

او اظهار کرد نگران کمبود آب، نان و تشدید درد و رنج‌های مردم عادی در غزه است.

- قدس؛ سرفصل اصلی نبرد با اسرائیل/ پاپ: تجاوز به غزه تروریستی است |

حماس: عملیات ضدصهیونیستی قدس پاسخ طبیعی به جنایت‌های اشغالگران در غزه و جنین بود

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن به عهده گرفتن عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی که به هلاکت سه صهیونیست منجر شد، اعلام کرد:

شهادت دو برادر «مراد محمد نمر» ۳۸ ساله و «ابراهیم محمد نمر» ۳۰ ساله که صبح امروز پنج‌شنبه عملیات ضدصهیونیستی را در شهرک «راموت» در قدس اشغالی انجام دادند، به ملت فلسطین تسلیت می‌گوئیم. عملیات قدس پاسخ طبیعی به جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی از جمله قتل عام وحشیانه در نوار غزه و کشتار کودکان در جنین بود.

جنبش حماس تأکید کرد: اشغالگران در هر شهر، روستا، خیابان و کوچه باید احساس نا امنی کنند چرا که قهرمانان فلسطینی برای انتقام خون شهدا و دفع تجاوز در آماده‌باش کامل هستند و تا بیرون راندن آنها از این سرزمین آرام نخواهند گرفت.

زخمی شدن دو نظامی صهیونیست در عملیات مقاومتی در کرانه باختری

یک فلسطینی شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی را در شهرک «بکعوت» در منطقه اغوار در کرانه باختری با خودرو زیر گرفت و دو نفر از آنها را زخمی کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم زخمی شدن دو نظامی اشغالگر را در عملیات زیر گرفتن با خودرو در منطقه اغوار در جنوب شرق طوباس تأیید کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند مجری این عملیات به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده است.

منابع فلسطینی هم گزارش دادند که نظامیان رژیم اشغالگر اجازه ندادند خودروهای امدادی به یک فلسطینی زخمی که به اتهام تلاش برای زیر گرفتن نظامیان صهیونیست در منطقه اغوار هدف قرار گرفته بود، کمک کنند.

آژیر خطر در شمال اراضی اشغالی/ نقض آتش‌بس در نوار غزه

دیدارهای فشرده وزیر امور خارجه آمریکا در اراضی اشغالی

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم هم دیدار و با آنها درباره تحولات تجاوز به غزه رایزنی کرد.

در همین حال، «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که در دیدار با بلینکن به او اطلاع داده است که مقامات اسرائیلی برای ادامه جنگ در غزه تا نابودی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و بازگشت همه اسرای اسرائیلی آمادگی دارند.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به تل آویو که بامداد امروز پنج‌شنبه انجام شد، ششمین سفر به اراضی اشغالی از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون به شمار می‌رود.

آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی / پرواز جنگنده‌ها بر فراز غزه

منابع عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست‌نشین «دوویو» در شمال فلسطین اشغالی در پی احتمال حمله پهپادی به این شهرک خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هدف را در شامل فلسطین اشغالی رهگیری و سرنگون کرده است ولی ماهیت این هدف مشخص نشده است. برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم از احتمال حمله پهپادی به منطقه «الجلیل اعلی» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) گزارش داد که ارتش اشغالگر اسرائیل به تیراندازی از جنوب لبنان پاسخ داد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان هم از شنیده شدن صدای انفجار مقابله پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با یک هدف در حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

این خبر در حالی است که منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با وجود تمدید یک روزه آتش‌بس، بر فراز مناطق مختلفی در نوار غزه به پرواز درآمدند.

نقض آتش بس در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با وجود تمدید یک روزه آتش‌بس در نوار غزه بار دیگر این آتش‌بس را نقض کرد.

منابع فلسطینی اعلام کردند قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی ساحل خانیونس در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کردند. تانک‌های رژیم صهیونیستی هم منطقه النصر در شهر غزه را هدف قرار دادند.

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی مدعی شدند که این رژیم به پایان توافق آتش‌بس در غزه نزدیک شده است.

این تحولات در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی ۲۱ ساله به نام «فادی موید بدران» در شهرک بیتونیا در رام الله به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسید.

با شهادت این جوان فلسطینی، شمار شهدای کرانه باختری از ابتدای سال جاری به ۴۵۷ و از ابتدای نبرد طوفان الاقصی به ۲۴۹ نفر افزایش یافت.

اعلام هویت مجریان عملیات مقاومتی در قدس / هلاکت یک خاخام صهیونیست

منابع عبری اعلام کردند که مجریان عملیات مقاومتی در قدس اشغالی دو برادر آزاده فلسطینی به نام‌های «مراد و ابراهیم نمر» بودند که به جنبش حماس وابسته هستند.

آژیر خطر در شمال اراضی اشغالی/ نقض آتش‌بس در نوار غزه

شهید «مراد نمر» ۳۸ ساله که همراه برادرش شهید «ابراهیم نمر» ۳۰ ساله عملیات مقاومت قدس اشغالی را انجام داد، آزاده فلسطینی بود که ۱۰ سال از عمرش را به اتهام برنامه ریزی برای انجام عملیات ضد صهیونیستی در چارچوب هسته‌های وابسته به گردان‌های قسام سپری کرد.

آژیر خطر در شمال اراضی اشغالی/ نقض آتش‌بس در نوار غزه

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی ضمن یورش به منطقه «صور باهر» در قدس اشغالی، به خانه‌های مجریان عملیات مقاومتی قدس اشغالی حمله کرده و شماری از اعضای خانواده‌های آنها را ربودند.

اشغالگران همچنین گذرگاه «جبع» در ورودی قدس اشغالی را مسدود کردند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک خاخام صهیونیست به نام «الیمالک وسرمان» که مدیر دادگاه خاخامی در شهر اشغالی اشدود بود، در عملیات مقاومتی قدس اشغالی به هلاکت رسید. در این عملیات، دو صهیونیست دیگر به هلاکت رسیدند و چند نفر هم به شدت زخمی شدند.

آژیر خطر در شمال اراضی اشغالی/ نقض آتش‌بس در نوار غزه

بن گویر، حماس را به دست داشتن در عملیات مقاومتی قدس اشغالی متهم کرد

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در محل عملیات مقاومتی در قدس اشغالی که به هلاکت سه صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر انجامید، حاضر شد.

بن گویر ضمن سخنانی در محل عملیات ضمن درخواست از شهرک‌نشیان صهیونیست برای حمل سلاح برای محافظت خود از گفت: عملیات قدس ثابت کرد که سیاست توزیع سلاح چقدر اهمیت دارد.

وی در ادامه با متهم کردن جنبش حماس به دست داشتن در عملیات قدس اشغالی تصریح کرد: حماس دو موضع متفاوت را در رفتار با ما اتخاذ کرده است و ما نباید چنین اجازه‌ای به آنها بدهیم.

تمدید آتش بس در نوار غزه برای هفتمین روز

وزارت امور خارجه قطر از تمدید آتش‌بس در نوار غزه برای یک روز دیگر خبر داد.

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای تمدید آتش‌بس به مدت یک روز دیگر به توافق دست یافتند.

الانصاری افزود که تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش بس پایدار در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم موافقت خود را با تمدید آتش‌بس برای هفتمین روز اعلام کرده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آخرین لحظات فهرست زنان و کودکانی که قرار است امروز پنج شنبه از نوار غزه آزاد شوند را دریافت کردیم، بنابراین آتش‌بس برای یک روز دیگر ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم تأکید کرد: در پاسخ به تلاش‌های میانجیگران برای آزادی گروگان‌ها در نوار غزه، آتش‌بس انسانی موقت به مدت یک روز دیگر طبق شروطی که پیشتر درباره آن توافق شده است، ادامه خواهد یافت.

این خبر در حالی است که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای از تمام نیروهای خود در نوار غزه خواسته بود برای ادامه جنگ در نوار غزه در صورت تمدید نشدن آتش‌بس موقت آماده باشند و سطح امادگی خود را تا صدور بیانیه رسمی درباره تمدید آتش‌بس حفظ کنند.

تمدید آتش‌بس در غزه برای هفتمین روز/ هلاکت دو صهیونیست در قدس

عملیات مقاومتی در قدس اشغالی و هلاکت دو صهیونیست

منابع عبری از وقوع تیراندازی در ورودی شهر قدس اشغالی و کشته شدن دو صهیونیست در این عملیات خبر دادند.

به گفته این منابع، در این عملیات که در شهرک صهیونیست‌نشین «راموت» در قدس اشغالی اتفاق افتاد، هفت صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که در تیراندازی شهرک راموت، هفت صهیونیست زخمی شدند که حال سه نفر آنها به شدت وخیم است.

این خبر در حالی است که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شمار زخمی‌ها را هشت نفر اعلام کرد و گزارش داد که حال پنج نفر آنها وخیم است.

منابع رژیم صهیونیستی مدعی شدند: مجریان این عملیات دو نفر بودند که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند. آنها خود را با ماشین شخصی به ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی رسانده و شروع به تیراندازی به سمت حاضران در محل کردند.

برخی منابع از جمله روزنامه یدیعوت آحارونوت شمار مجریان عملیات را سه نفر اعلام کرد و مدعی شد هر سه نفر در در شمال غربی قدس اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

اورژانس رژیم صهیونیستی (ستاره سرخ داوود) اعلام کرد که در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی یک نفر کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند که حال پنج نفر آنها وخیم است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن شدید و سخت توصیف کردن عملیات مقاومتی در قدس اشغالی اعلام کردند که این چهارمین عملیات در قدس از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون است و یک سال قبل نیز دقیقاً در همین مکان عملیات مقاومتی انجام گرفته بود.

این رسانه‌ها اذعان کردند که شرایط عملیات قدس و سلاح به کار رفته در آن نشان می‌دهد این عملیات از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.

بر اساس ادعای این رسانه‌ها، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد در قدس اشغالی دو عملیات زیر گرفتن با خودرو و تیراندازی انجام گرفته است و مجریان این دو عملیات خود را از منطقه «صور باهر» قدس اشغالی به محل عملیات رسانده بودند.

رسانه‌های مذکور گزارش دادند که با وجود تمدید آتش‌بس در نوار غزه، اوضاع در قدس اشغالی آرام نیست و صهیونیست‌ها می‌دانند که عملیات مشابه ممکن است هر لحظه در هر جای قدس اشغالی اتفاق بیفتد.

منبع: مـهر