زیرنویس – گروه بین الملل: آتش بس چند روزه در غزه تمدید نشد تا شاهد غرض مجدد توپهای رژیم صهیونیستی و از سرگرفته شدن جنگ در روز جمعه دهم آذرماه باشیم. منابع خبری از درگیری شدید میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر در غزه خبر می دهند. همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی هم به شدت شرق […]

زیرنویس – گروه بین الملل: آتش بس چند روزه در غزه تمدید نشد تا شاهد غرض مجدد توپهای رژیم صهیونیستی و از سرگرفته شدن جنگ در روز جمعه دهم آذرماه باشیم. منابع خبری از درگیری شدید میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر در غزه خبر می دهند. همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی هم به شدت شرق شهر رفح را گلوله باران کرد. جنگنده های رژیم صهیونیستی هم شمال غزه را بمباران کردند.

درگیری شدید در چند محور

درگیری های شدیدی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در چند محور در شهر غزه و شمال باریکه غزه جریان دارد.

زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شماری از شهروندان فلسطینی در منطقه الشیماء در شمال غزه زخمی شده و به بیمارستان کمال عدوان منتقل شدند.

وزارت امور داخلی غزه: منزلی در شمال غرب غزه هدف قرار گرفت

وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد: منزلی در منطقه ابواسکندر در شمال غرب شهر غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

منزلی در شمال غرب شهر غزه هدف قرار گرفت

جنگنده های رژیم صهیونیستی منزلی را در شمال غرب شهر غزه هدف قرار دادند. همچنین شرق شهرک عبسان در خانیونس در جنوب غزه هم هدف حمله هوایی قرار گرفت.

گلوله باران شدید خیابان اللبابیدی در غرب شهر غزه

منابع خبری از گلوله باران شدید خیابان اللبابیدی در غرب شهر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

مقام صهیونیست: تاکنون توافقی درباره تمدید آتش بس نشده است

یک مسئول رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هنوز توافقی درباره تمدید آتش بس نشده است.

شنیده شدن صدای تیراندازی و پرواز پهپادهای اسرائیلی برفراز غزه

منابع فلسطینی از شنیده شدن صدای چند انفجار و تیراندازی در شمال غزه خبر دادند.

این منابع بیان کردند: صدای تیراندازی به گوش می‌رسد و همزمان با آن شاهد پرواز گسترده پهپادهای رژیم اشغالگر در شمال غرب شهر غزه هستیم.

پنتاگون: نیروهای ما ۷۴ بار در معرض حمله قرار گرفتند

وزارت دفاع آمریکا به شمار حملاتی اشاره کرد که به نظامیانش در خاورمیانه شده است.

براساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در خاورمیانه از ۱۷ اکتبر گذشته ۷۴ بار هدف حمله قرار گرفته‌اند.

سایرینا سینگ سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: شمار حملات انجام شده از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون به ۷۴ حمله رسیده است.

این درحالی است که چند روز پیش یک مقام وزارت دفاع آمریکا به فاکس‌نیوز گفت نیروهای آمریکا در عراق و سوریه از روز ۱۷ اکتبر تا کنون ۷۳ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. این مقام پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشد گفت که سه مورد از این حملات روز پنجشنبه گذشته اتفاق افتاده‌اند.

پیش از آن نیز «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا آخرین آمار حملات به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه را ۶۶ مرتبه اعلام کرده بود که شامل ۳۲ حمله در عراق و ۳۴ حمله در سوریه بودند.

سینگ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری در پنتاگون تایید کرد که بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، ۶۲ نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه هدف قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴۵۰۰ فلسطینی منجر شده است.

منبع: مـهر