آندره اونا ممکن است به دلیل یک قانون کمتر شناخته شده فیفا از بازی برای منچستریونایتد محروم شود. انتظار می‌رود که شماره ۱ یونایتد در ژانویه به همراه کامرون به جام ملت‌های آفریقا سفر کند. او سال گذشته پس از کناره‌گیری از تیم در جام جهانی از بازی‌های ملی بازنشسته شد، اما پس از بهبود […]

- آندره اونانا از بازی برای منچستریونایتد محروم می‌شود؟

آندره اونا ممکن است به دلیل یک قانون کمتر شناخته شده فیفا از بازی برای منچستریونایتد محروم شود. انتظار می‌رود که شماره ۱ یونایتد در ژانویه به همراه کامرون به جام ملت‌های آفریقا سفر کند. او سال گذشته پس از کناره‌گیری از تیم در جام جهانی از بازی‌های ملی بازنشسته شد، اما پس از بهبود رابطه‌اش با سرمربی ریگوبرت سانگ، به تیم بازگشت.

با این حال اونانا ممکن است تیم ملی را کنار بگذارد تا روی یونایتد تمرکز کند، زیرا فرم او از زمان پیوستن به باشگاه آسیب دیده است. او در برابر گالاتاسرای مرتکب اشتباه شد و به تیم ترکیه‌ای اجازه داد تا در تساوی ۳-۳ کامبک بزند. اما اگر کامرون بخواهد او بازی کند و اونانا نپذیرد، ممکن است فیفا دروازه‌بان را از بازی برای شیاطین سرخ منع کند.

در قانون رسمی فیفا آمده است: «بازیکنی که توسط فدراسیون فوتبال کشور خود فراخوانده شده باشد، حق ندارد در تیم باشگاهی‌اش بازی کند، مگر اینکه توسط فدراسیون مربوطه توافقی حاصل شود.»

اونانا ممکن است شش بازی یونایتد را از ۱۳ ژانویه تا ۱۱ فوریه از دست بدهد. این دروازه‌بان از زمان انتقال تابستانی خود با مشکلات زیادی مواجه شده و رود گولیه، اسطوره لیگ برتر، معتقد است که اریک تن‌هاخ باید علت را جویا شود: «او می‌داند که اینها اشتباهات وحشتناکی هستند. باید با دروازه‌بان خود در خلوت صحبت کند و بپرسد که چه کار می‌کنی، چه خبر است؟ شاید باید تصمیمی در این مورد بگیرد. مشکل این است که می‌خواهید به دروازه‌بان خود تا جایی که می‌توانید اعتماد به نفس بدهید. می‌دانم او دروازه‌بان خوبی است اما بازی‌های زیادی را به خاطر او از دست دادید.»

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی