به گزارش زیرنویس، رضامراد صحرایی در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل استان‌ها و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در مشهد، با تاکید بر اهمیت معلم در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: باید دائم به خود یادآور کنیم، هیچ شغلی بالاتر از تعلیم و تربیت نیست و باید بدانیم چه کار مهمی و حساسی را بر […]

به گزارش زیرنویس، رضامراد صحرایی در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل استان‌ها و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در مشهد، با تاکید بر اهمیت معلم در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: باید دائم به خود یادآور کنیم، هیچ شغلی بالاتر از تعلیم و تربیت نیست و باید بدانیم چه کار مهمی و حساسی را بر عهده گرفته ایم.

وی در ادامه به تبیین برخی اقدامات و برنامه‌های معاونت‌های مختلف پرداخت و افزود: هماهنگی و همکاری همه بخش‌های آموزش و پرورش امری مهم است و باید انسجام از درون و تعامل با بیرون داشته باشیم.

صحرایی بر توسل و یاری گرفتن از اهل بیت (ع) تاکید کرد و افزود: باید چهارشنبه‌های امام رضایی (ع) را در مدارس زنده کنیم و جاری شدن قرائت صلوات خاصه قبل از ورود به کلاس درس، بسیار ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیدی ترین موضوع این روزهای ما سند تحول بنیادین است، در خصوص روز بدون کیف، اظهار کرد: روز بدون کیف، روز بدون یادگیری نیست، بلکه به معنای یادگیری مهارت‌های زندگی به شیوه خلاقانه و جذاب‌تر در ۶ ساحت تحول بنیادین است‌.

وی در ادامه به موضوع رتبه بندی اشاره کرد و افزود: در رتبه بندی باید شخصیت معلمی و اقدامات معلمانه را کشف کنیم. معلمی به روش و منش است و این موضوع را در رتبه بندی بعدی که بسیار متفاوت خواهد بود، لحاظ خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه، پوستر پویش مهر ریاست جمهوری رونمایی شد.

منبع: مـهر